Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 27.09.2016, 23:42
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Suurin virhe ihmisillä on oma tyhmyys ja tietämättämyys kun auto hajoaa. Olen tavannut paljon ihmisiä ketkä ajaa niin vähillä öljyillä ettei tikku enään kastu ja sit ihmetellään kun hajoaa. Sama pätee jäähytinnesteeseen. Sitten ei välitetä jakopään remmin vaihdosta vaikka koitetaan vinkata että olisi aika vaihtaa. Koitetaan säästää pari sataa siinä parin tonnin autossa joka osarilla ostettu. Sitten itketään kun hajoo.

Friikku on perusautoltaan aika luotettava jos perehtyy siihen ennen kun semmosen ostaa. Sillä ei saa vetää mitään 2500Kg peräkärryä vaikka koukku taitaa jotain tollasta salliakkin. Sen voimansiirto on luokkaa citymaasturi, ei mikään kuormaauto. Suurin osa autoista mitä palstalaisillakin on ollu niin on ollut käytettyjä, ja tohdin väittää että suurin osa on ollut niin paskalla pidolla ettei niitä ole ikäpäivänä huollettu sen kummemmin kun moottoriöljyn vaihto tehty. Korjaamon omistajatkin sanoo että ihmiset ei tänä päivänä raaski korjauttaa autojaan, tai huollattaa niitä edes ohjeen mukaisesti.

Paikallisella rintajoupillakin joku tojotan hdj maasturi kaupan johon vaihettu moottori. n:100tkm ajettu, oli kuulemma uusittu myös voimansiirron osia yms.
Eine lantikan osat ole sen kalliimpia kun tojotankaan. 2007 noppa corollan takasatula maksaa 2x sen mitä lantikan etusatula. Oli aika yllätys itsellekkin kun semmosen jouduin vaihtamaan kaverin autoon.

Ja mun mielestä tässä on väärin verrata friikkua ja jotain hdj tojotaa. Eikö vertailuna pitäs käyttää jotain RAV4sta
Niinpä niin,usein kuulee sanottavan että "se hajos,vittu mikä paska" kun pitäis kysyä että miksi se hajos,ja usein nykyään se hajoo väärillä huolloilla tai ei huoltoa ollenkaan. Friikkuhan ei ole se luotettavin mitä markkinoilta löytyy ja jossain kärryn vedossa ei pärjää yhdellekään puolta painavammalle,ei HoDarillekaan. Ja jos merkkiliikkeen tiskiltä joutuu kaikki varaosat hakemaan ni harvaan autoon kannattaa jakolaatikoita tai moottoreita lähteä uusimaan. Mieti ny,muutaman tonnin autoon uus kone viistonnia? Tämmösten vanhojen kotteroiden taloudellinen mielekkyys perustuu useimmiten siihen et pystyy osat hankkimaan tarvikkeena jostain edukkaammasta putiikista ja itse korjaten. Tietty joku miljoonan ajettu hodari ja kymmeneen vuotta ajettu friikku voi olla samoissa hinnoissa ja luotettavuus taitaa olla samaa luokkaa;huono. Eli loppujen lopuksi valinta taitaa olla makuasia,hiukka työlästä autoilua taitaa tulla molemmissa tapauksissa mut siinähän se hauskuus just piileekin. teknisessä ja rahallisessa mielessä nää on sen verta erilaisia et ei mun mielestä voi oikeen verrata.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten