Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase
Varaosafilmiltä?
Sekä HJ, ja HDJ:tä on saanut lämpimissä maissa 12v sähköillä dieselinä.
|
Ja hdj-80 voi startin vaihtamalla muuttaa kokonaan 12 volttiseksi, vaatii vaan pikkasen sähkötöitä.
p.s startti ja laturi varaosiksi mukaan. Öljy- ja dsl- suodattimia pakattuna esim. ilmatiiviisiin muovipusseihin.
Ja tuo dieselin laatu/puhtaus on varmaan josain vaiheessa pikkasen kyseenalaista, ja mitä uudempaa tekniikkaa, sitä herkempää rikkoutumaan.
Yhteispainedieselit ei kestä juurikaan huonoa dieseliä, jakajapumpullinen kestää paremmin, ja rivipumppu kestää jo melkein mitä vaan, ainakin em. verrattuihin.
Ja jos vähänkään epäilyttää tuo lika, niin tankkaa auto aina tratin kautta, siis tratissa hieno verkkosiivilä, siis huomaa heti, jos meinaa tulla sattumia seassa
Ja tuo auton ostaminen: kannattaa auto ostaa niin hyvissä ajoin, että perusteellisen huollon jälkeen kerkiää ajamaan esim. 5-10tkm aikana viat näkyville, ja sitten vielä uusi täydellinen öljyhuolto, lähtee peristä/laatikoista ja moottorista enimmät paskat pois: Pikeytymät tms. lähtee varmasti liikenteeseen, kun painaa + 60 c aavikkoa 40 km/h lämmöt tapissa muutaman tunnin... (siis öljynsuodatin tukkeentuu helposti, kannattaa varata pari ylimääräistä, että ei kone hajoa paskan ohittaessa öljynsuodattimen.)