Joku jossain kirjoitteli, et olivat puoleen väliin päässeet ja rekalla takaisin päin
(olivat niitten patrol kuskien innoittamana lähteneet)
Sit se kirjoitti että nyt kun totuus afrikasta on tullut selville, niin apulaitteille omat hihnat ja siten, että ei ole merkitystä vaikka nissaniin pitää sovittaa kuplavolkkarin tasavirtalaturi
Ite jos moiseen reissuun lähtisin, niin tosiaan laturi nostettaisi ylös ja esille, sille riittävät johdot liian pitkinä, savannilla kun savimajassa on wanhan mersun laturi, niin melkosen ikävää sitä on rautalangalla ja nipparilla kiinnitellä pakosarjaan
Ja jostain mekaaninen lataussäädin valmiiksi siten, että ulkoisella säätimellä olevan laturin saa pelaamaan.
Tehostimen pumpun voi laittaa vaikka öljypohjan viereen, sen kuoleminen ei keskeytä matkan tekoa, etenkään jos vielä on omilla remmeillä kaikki apulaitteet
Laturi kun leipasee aavikkopölystä kiinni, niin ei paljoa lohduta se uus vesipumppu kun ei ole remmiä millä se pyörisi
Sit syöttöpumppua sen verran muuttaisin, et automaattinen sammutus lepikkoon ja vaikka vaijeri koelautaan sisälle
Laturi oikosulkee jossain savannilla, niin kaveri veivaa taskulamppua ja matka jatkuu vaikka laturi hörppäsee akut sippiin
Polttoaineen puhtaus kannattaa laskea et paikallinen huoltamo voi olla koju tien varressa josta saa valita mukavimman hajuista lientä natsien aikasesta peltikanisterista tai sit erikokoisista lasipurnukoista
Tankin täyttö reikä sellaiseksi, ettei tartte suppiloa vaikka ämpäristä tankkaisi
Polttoaine letkut/putket vaihtaisin paksummiksi ja johonkin kohtaan pestäviä suodattimia sopiva patteri
Sit varatankki jolla pystyy ajamaan ja jonka saa eristettyä auton tankista vaikka katolle, jossain joen ylityksessä kun tankkiin ropsahtaa nyrkin mentävä reikä, ei kauheesti lohduta vaikka ois 400L jerrykannuissa tavaraa
Tokmannilla oli ainakin yhessä vaiheessa myynnissä sovitinta jerrykannusta letkuun, sellaisten matkaan varaaminen ei varmasti haittaa ja kattelee puskurin päälle paikan jerrylle
Niijja sitä ei kannata unohtaa, et siellä voi olla auringossa seisoessa lämmintä konepellin alla päivällä +80°C
Eli vakio jäähdyttimellä ei pärjää, kuin yöllä jolloin alavilla mailla voi olla jopa -10°C pakkasta
Sellaiset vetopisteet puskureihin, että nostamalla voi auton kuormata
Mites muut tietää onko kaikki toyotat bensaa myöten aina 24v vai onko olemassa 12v dieseliä afrikan vientiin?