Näytä yksittäinen viesti
  #1097  
Vanha 30.08.2016, 00:47
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Benjamin, Ei ellei lock-upin toiminnassa ole ollut häikkää, tai ollut todella kuminauha liikkumaan. Kunnon tarkistushan vaatii auki sorvauksen ja kasaan hitsauskin on vähintäänkin yhtä tarkkaa. Jotkut laatikkosepät näitäkin toki tekee.

Tuosta lock-upista, omassa kotterossa ilmenee harvakseltaan luistoa, pintakaasullakin 65-80 vauhdissa, ei ole tasainen vaan ravistaa kuin sintterikytkin. Olen tullut siihen tulokseen että lukon ohjausventtiilit takertavat tai linjapaine nousee liikaa ja ohjaa lukkoa pois päältä. Sehän kytkeytyy kun muuntimen paluukierto suljetaan. Selventäs asiaa kun sais paine ja lämpömittarin laitettua. Viimeksi kun värkkäs, vaihtelevaa nopeutta körötellyttä muoria ohittaesa luisti taas ravistamalla sekunnin kaks, painoin tallan kickdownille, 3-4-lockup vaihto, ei mitään luistamisia eikä sen jälkeenkään uudellakaan kiihytyksellä.
Sikäli kummaa, että ulkomaalaistenkaan keskusteluista ei ole löytynyt samoja oireita.
Vaihdan taas talveksi öljyt lootaan, sekä nyt suodattimenkin jos on sen näkönen.
Venttiilipakan ropleemiin kyllä löytyy ratkasu australiasta, uudelleen kalibroitu hd pakka jossa painetasot ym. on kerrala paremmat. Sivu on automatictransmission.com.au
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 30.08.2016 00:49
Vastaa lainaten