Viestiketju: 50" LED Light Bar
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.08.2016, 17:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpisoturi Näytä viesti
Samaa mieltä. Tullista tulee selvityspyyntö kirjeitse. Samassa kirjeessä on selkeät ohjeet miten asian kanssa tulee toimia. Kirjaat itsesi tullin sivuille verkkopankkitunnuksilla, teet ilmon siellä, liität ilmoon pdf tiedostona tilausvahvistuksen, ja saat tullauksen ja verojen hinnan varmaan samantien ruudulle. Samalla voit maksaa sen verkkopankissa tullin linkkiä hyväksi käyttäen. Asia on bueno, ja ei tartte kuljetusliikkeelle maksaa ylimääräistä.

Ei tule, eikä toimi noin kuriirifirmojen kanssa. Kuriirifirmoilla on itsellään ne tarvittavat tiedot hallussa joiden avulla tullaus hoidetaan - eikä tullilta tule tavaran tilanneelle henkilölle mitään ilmoitusta postitse ainakaan jos kyseessä on FedEx, UPS tai DHL.
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.

Jos taas tilaat postin kautta, niin silloin paketti jää tullipostiin ja tulliposti lähtettää sinulle tarvittavat tiedot postilla/ netpostilla että olisi paketti nönnönnöö tullattavana -> hoidat tullauksen itse ja tulli vapauttaa sen jälkeen lähetyken tullipostista eteenpäin ja se toimitetaan edelleen tilaajalle eteenpäin.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten