Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Eipä noi jakarit tai tuossa suhteessa saman geometrian omaava kolmiotuki (kuin tuossa aiemmin joku kuvankin laittoi) ole niin huono edessä, kuin on takana.
Samalla saattaa muuttua kaatuvaisemmaksi (roll axis yms arvot, kallistuksenvakaajamaiset ominaisuudet), riippuu tietty muistakin asioista. Ja tukivarsiin ja runkoon kohdistuvat voimat ja voimien suunnat vähän muuttuu, voi tulla sitä kautta uusia ongelmia?
Ja se jakarin pultti pois ajelu lisää kyllä joustoja, mutta tekee kyllä autosta todella kummallisen ajaa.
|
Tod. näk. jos niitä siirtäsi sisäänpäin niin siihen kohti pitäsi koittaa poikkipalkki sorvata jotta korvakoita vääntävää voimaa sais sitä kautta kevennettyä. Uskoisin että korvakoiden kiinnipysyminen rungossa on suurin ongelma ko. muutoksessa enkä sitä pitäisi kovin suurena sellaisena.
Kallistuksenvakaajaefektin vähenemisestä tuskin tarvii yöuniaan menettää, jotkut kuulemma niitä vakaajia joustoja rajoittavan toiminnan vuoksi nakkelee mäelle
Sitä kummaa ajettavuutta selittäisin sillä että kiinniolevan pultin puoleinen jakari välittää akseliin jarrutuksessa/kiihdytyksessä tulevan kiertävän voiman yksin runkoon jolloin ko. korvakko pyrkii nousemaan/laskemaan ja tästä syystä kori kallistuu. Väärin mitoitettu kolmilinkki voi tehdä samaa.
Totta, edessä jakarit menee paremmin kuin takana.