Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Ite hommasin Jumper kevytkuorkin vaikka eka tutustuin 7,3 Powerstroke ambulanssiin. Kävi aivan päinvastoin kun ajattelin koska etukäteen voimakas peli tietysti kiinnosti. Hinta ja osien saataavuus esim. Motonetissa vaikutti asiaan ja että Powerstroke vehkeessä oli liikaa harrastetta tiedossa.
Hiluxissa todennäköisesti 171 ja 360 Nm riittää hommien tekoon, eikä varmaankaan noissa jälkimmäisissä arvoissa moitteen sanaa ole.
Maatilalla on monesti ne traktorit ja ehkä koneenkuljetuslavetit, jolla oikeasti voi jotain painavaa roudata.
|
Pakkoko se aina on pelkällä järjellä noita ajatella? Kuten alkuperäisessä viestissäkin sanottiin, että "kovasti iso moottori kiinnostaisi".
Itse ostin tuon oman Fordin ihan käyttöautoksi. Oli jo aiemmin tullut mieleen, että seuraava voisi olla tuollainen pickup ja V8-dieselkoneella. Sittenpä ei ollutkaan vaihtoehtoja enää paljon jäljellä. Ainoa järkiperuste oli, että autolla pitää joka tapauksessa voida vetää 3500 kg kärryä. Järkevintähän olisi ollut kiskoa kärryä MANnilla ja ajaa työmatkat ja muut terveiset sitten jollain pikkuautolla, mutta kun sitä hommaa saa tehdä sen verran, että jos laskee tunnit, niin taitaa vuodessa kuukauden verran tulla. Mukavampaa sekin aika on viettää semmoisella autolla ajaessa, mikä on mieleinen, kuin siinä kaikista taloudellisemmassa pikkukikottimessa. Vakioautonkin 400 hv / 1100 Nm piristää usein esim aamuisin työmatkalla.