Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lelumiini
Dodii. Nyt on holsetti omalla paikallaan, meni se sinne kuitenkin kun aikansa pyöritteli ja teki tilaa. Nyt siis hx35 omalla 12h-t pakosarjalla jakolevyn kanssa, pumppuna hp dieselin laittama pumppu. Onko tuo turbo tosiaan noin huono heräämään vai onko hukkaportin säätö pielessä? Säätöön en ole koskenut. Kävin koeajolla ja painetta saa aikaan tunkkasesti 1.1-1.2 jossain lähempänä 4000 kierrosta, kitusesti herää 3000 jälkeen ja savuaa niin pirusti kun pumppu säädetty antamaan kakkua 1.5 bar....
Onkos tää nyt onnistunut viritys kun hävisi tehot ainakin sen 20%....
|
olin pari päivää sitten erään volvon kyydissä 2.3L koneella jossa 35hx 8# pesällä, pieni bensiinimoottori tuntui heräilevän ihan kohtalaisesti pikkupesällä. tosin ylhäällä alkaa tekemän pakopainetta yllättävän helposti.
hukkiksen letku irti ja kokeilet että onko vaikutusta ahtimen heräämiseen, portin toiminnalla todella suuri merkitys ahtimen heräämiseen ja noin yleensä toimintaan.
mutta vaikka olis kenen modaama niin itse en ainakaan 35hx lähtisi 12h-t:n lähtisi sovittamaan, jotenkin sellainen tutina että ei kovin alavetoista edes saa.