Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 27.03.2016, 17:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Valinta tuli tehtyä osin mielijohteesta ja osin markkoja ajatellen, hyvä 3.5t uusi kärry olis maksanut sen enemmän kuin sen volvo. .
Tuo on tosiaan totta, että kärryt sen verran arvokkaita, että kuorkin saa samaan rahaan tai halvemmalla. Toki vähän enemmän puuhaa, mutta harrastettahan se vaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saukki Näytä viesti
Itsellä tulee kuskattua tuota offikalustoa tuollaisella Man 8.150:llä. Polttoainetta menee sellaiset 13-15l sataselle. Vakuutuksia ja veroja ei vuodessa paljoa mene, kun on käytännössa aina liikennekäytöstä poistettuna. Leimalle menee rahaa sen parisataa euroa, kun on ilmajarrut.

Man 8.150
Tosi pienellä menee tuo. Itsellä samanmoiset, mutta nelivetoiset ja isompipyöräiset vie 20 - 25 l/100 km.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Monta vuotta vedin erilaisilla, ihan fiksuilla maastureilla hyvää kärryä, mutta kun sitten tuo edellä mainittu AteGo tuli kärryn sijaan pihaan niin kyllä on rentoa menoa. Uskomattoman hyvä ajaa, kuitenkin ketterä ja taloudellinen, 14 taitaa olla suurin kulutus. Tilaa hytissä, hytti jousitettu, istuin jousitettu ja alustassa ilmajouset takana. Upeaa ja kätevää. Ja kuten Paavo sanoi, ei kyllä kulut kiusaa kun on käytöstä pois turhat ajat.


Eli hyväkuntoinen pikkukuorkki on kyllä hyvä, ja kaiken muun lisäks, nehän on kuorman kuljetukseen suunniteltu ja tehty. Ihan eri asia, kuin kiskoa maksimipainoilla pikkuautoilla.
Kuten jo edellä tuli ilmi, niin munkin mielestä tuo kuorkki hyvä vaihtoehto, mutta kun omissa lastauskorkeus vähän turhan suuri, niin kärryn kanssa sitten.

Mukavahan tuo yhdistelmä on ajella. Negatiivista yleisesti ottaen kai vaan korttivaatimus.

Vastaa lainaten