Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 27.03.2016, 16:28
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Tästä on vissiin kahta koulukuntaa, mutta tuo kiinnitystapa ei minusta ole hyvä. Itse sidon muutaman opettavaisen tapauksen kouluttamana aina jousittamattomasta kohdasta kiinni.

Pariin otteeseen siis kävi silleesti kun liinattiin rungosta, ja auto tietysti heiluu ja pomppii lavalla kun tie on mitä on, niin liina kävi löysällä ja koukku lipes irti. Lisäksi hytkyvä sidontapiste "söi" liinaa ja oli ankara rasitus sille sidontapisteelle.

Mutta se toinen koulukunta väittää että kun vetää jouset littuun sidontaliinoilla niin toimii, mulla ei vaan ole riittänyt tähän enää rohkeus ja kokeilunhalu.

Meillä ei ole maastoautoissa akseleissa erityisiä silmukoita tms. joten liinan koukut tulee vanteen reikiin kiinni, joka rattaasta sekä eteen että taakse, ja hyvin on pysynyt maasturit lavalla, vaikka lavan pinta (vaneria) olisi jäinen (=liukas).

Helppo ja nopea liinata vanteesta (kun ei tarvitse kurkotella auton alle tai kiipeillä lavalle) ja pysyy satavarmasti. Ja kun sidontapiste ei hytky ja pompi niin liinat ja koukut kestää. Lavassa olevat sidontapisteet on jämerät, varmasti menee liina poikki ennen kuin ne antautuu.
Vastaa lainaten