Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu
 Monesti....tai siis lähes aina se "kartiosuodatin" näkyy asennetun sinne jonnekkin konehuoneen nurkkaan, pahimmat suurinpiirtein pakosarjan takana imemässä epätoivoisesti kuuminta ilmaa mitä konehuoneesta löytyy ja taas lähes aina auton oma alkuperäinen putkisto on imenyt ilman ulkoa...eli pelkästään tästä lähtee se muutaman heppa pois, vaikka sinänsä itse vapaavirtausfiltteri olisi optimitilanteessa muutaman kaakin tuonutkin.
Eli jos jaksaa tehdä tuollaisen filtteriswapin, niin varmistakaa nyt sitten samalla että se moottori saa suorinta ja kylmintä ilmaa, mitä ajon aikana voi löytää, eikä vain revitä kaikkia imuputkia irti ja tungeta sitä suodatinta siihen imusarjan päähän rintapellin väliin!
|
Megaruutta näyttää kylmärikastuksen/kuumalaihennoksen, ja kun imuilma on 60-70 asteista (kyllä, imettiin konehuoneen taka- ja yläosasta) niin mittarissa oli 85%, eli 15% tehoista poissa.
Jostain syystä tuli konepeltiin muutama isompi reikä, ja pitihän siihen laittaa jonkinlainen karkeasuodatinkin sen vanhan kaiutinritilän tilalle. Ennen tätä muutosta imuputkistoa oli n. 20 senttiä (rangen imukotelo + 10 senttinen suora viemäriputken pätkä johon sai imuilman lämpömittarin). Hyvin toimi, imuäänet oli kyllä meikäläisenkin korvin kuultavissa.
-Paavo