Näytä yksittäinen viesti
  #40  
Vanha 23.02.2016, 00:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja taas olisi kiva tietää mistä kysellään....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

mites latausjännitettä vois nostaa muissa autoissa, joissa on säädin laturissa?

Eikös laturi tunnista jännitteen merkkivalolta tulevasta piuhasta? Jos siihen laittais vaan diodin päästösuuntaan niin eikä latausjännitteen pitäis nousta diodin kynnysjännitteen (~0.7V) verran?

Vastusjaollakin vois koittaa huijata (vetää piuhaa maihin päin pienellä vastuksella).jos tuohon piuhaan ei voi laittaa diodia.

Ja paljonko AGM-akuille olis soppeli latausjännite? Paljonko saa olla korkeintaan kylmästartin jälkeen, ja mitä vähintään/korkeintaan jänitteiden tasaannuttua?

Täällä http://batteryuniversity.com/learn/a..._glass_mat_agm sanotaan näin:


Täällä http://support.rollsbattery.com/supp...5-agm-charging on tällainen taulukko:
[img]
http://cdn.freshdesk.com/data/helpde...jpg?1369332706
[/img]

-Paavo
Siis jos on esim. ulkoisella tuulettimella oleva Bosch, niin tuo latausjännitteen nosto on helppoa: siis tuossa bosch:ssa on lataussäätimelle omat + diodit, siis lataussäätimen magnetointivirta (ja jännitetunnistelu) tulee niiden pienien diodien kautta säätimelle.
-> kun tuohon "väliin" laittaa diodin (virrankestävyys pitää olla muistaakseni 3, oliko peräti 5 amppeeria) niin latausjännite nousee tuon kynnysjännitteen verran. (normaalilla diodilla 0,7v, "paremmilla-" 0,3-0,4 volttia)

Ja jos kokeilee tuota "vastusjakoa" ym. laturille, niin pienellä kuormituksella lataa todella suurella jännitteellä, ja täydellä kuormituksella pienellä jännitteellä.

Ja tuo ylläoleva koskee vain noita puhallinjäähdytteisiä bosch:laisia, toki soveltuvin osin muitakin.
MUTTA: Osa autoista haistelee jännitettä muualta, ja osa haistelee lataustarvetta jarrupolkimelta, ja jopa kaasupolkimelta
Vastaa lainaten