Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 19.02.2016, 13:56
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

mites latausjännitettä vois nostaa muissa autoissa, joissa on säädin laturissa?

Eikös laturi tunnista jännitteen merkkivalolta tulevasta piuhasta? Jos siihen laittais vaan diodin päästösuuntaan niin eikä latausjännitteen pitäis nousta diodin kynnysjännitteen (~0.7V) verran?

Vastusjaollakin vois koittaa huijata (vetää piuhaa maihin päin pienellä vastuksella).jos tuohon piuhaan ei voi laittaa diodia.

Ja paljonko AGM-akuille olis soppeli latausjännite? Paljonko saa olla korkeintaan kylmästartin jälkeen, ja mitä vähintään/korkeintaan jänitteiden tasaannuttua?

Täällä http://batteryuniversity.com/learn/a..._glass_mat_agm sanotaan näin:
Lainaus:
As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive.
Täällä http://support.rollsbattery.com/supp...5-agm-charging on tällainen taulukko:
[img]
http://cdn.freshdesk.com/data/helpde...jpg?1369332706
[/img]

-Paavo

Vastaa lainaten