Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nevo
Ohjauksen muutos uudelle etuakselille on myös mietittävä.
Ehkä ohjauksen osat Jeepistä, tms.
Full size jeep on tukevilla lehtijousilla. Raideleveyskin aika sopiva, jne.
- Esim. Transitin oma vaihdelaatikko-jeepin jakolaatikko-etuakseli.
Tai Vaihteisto-jakolaatikko-etuakseli Land roverista, tms..
- Tällaisessa projektissa olisi järkeä, jos kohtuu kustannuksin osat löytyy.
|
Ja voihan ohjauksenki vaihtaa,helpoin ja halvin ois kai ottaa akselit jostain jenkistä missä kantavuuskin riittää ja akselityyppikin on sama (banjotyyppi) erillisjousituksen naittaminen erirunkoon voi olla hiukka hankalampi homma (uudemmat luiskanokkaiset)mut ne "reinikais" mallin ranukat on jäykällä etuakselilla joten vaikkapa Ford F250 akselit alle ni siinäpä se,hankalin osio lienee 4wd vaihteiston löytäminen Ransiitin koneen persiiseen,toki voi laittaa takavetolaatikon perään erillisen jakiksen ni ei jää ku jakiksen kiinnitys ja sopiva kardaani väliin ja tietty kardaanit akseleille. Sen Transhitin taka-akselin unohtaisin jo siks et voi olla vaikeeta löytää etuakselia jossa samat välitykset. Paljonhan esim. Suzukin alle laitetaan jonku Tojotan akseleita ja eihän tää käytännössä oo juuri erikoisempi homma. Sit voi kysyy et mitä järkee mut jos ei vaivaa sellaisella epäolennaisuudella päätään ni pahin ongelma lienee katsastus.