Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 08.02.2016, 22:35
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sopiihan se, kun 5.9:ssä on vakiona 3" putki takapöntöltä lähtien. Muistaakseni 5.2 V8:ssa se on 2,5"?
Jaha.. taitaa JAMANT saada huomenna tilauksen..

Suunnittelin sitä nyt näin:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/14860...tki-50cm-o63mm

Tämä hitsataan tuohon vaimentimen sisäänmenoon kiinni ja muhvipää pitäs käydä auton alkuperäiseen putkeen päälle (katalysaattorin jälkeen) -> kiristys klemmarilla.
Tällä saan myös hieman jatkoa, kun uusi vaimmennin on alkuperäistä lyhyempi.

Tämä oli siis se vaimentaja 2.5" liitännöillä:
http://www.magnaflow.com/products?partnumber=13216

ja sitten vielä jatkeeksi se 2.5" häntäputki, klemmarikiinnityksellä.


Liitoksia ei hitsata, koska minusta olisi hyvä että putken saa purettua tarvittaessa ilman rälläkällä pätkimistä. Laipat voisi laittaa, mutta alkuperäiseen putkeen laipan hitsaaminen voi olla tuskaa näillä taidoilla ja ahtaassa paikassa. Ei varmaan tule pitävää. Tietysti yksi vaihtoehto olisi hitsata tuo motonetin putken muhvi kiinni alkuperäiseen putkeen ja laittaa toiseen päähän laippa ja vaimentimeen laippa. Onko se putken hitsaus nyt yhtään sen helpomaa siellä auton alla kun sen laipan?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten