Mikäs sen mukavampaa kun väliprojekti(t)..
vuodenvaihteen tienoilla mentiin Faijankaa kattoo yhtä Nissanin King Cab:ia niin kuinkas kävikään.. niitä tuli samantien kaks
KC nro1
Tässä oli se peruslaakerivika josta aiheutunut kampiakseli vaurio, autosta oli jo jonkun toimesta moottori purettu niin että oli vika paikallistettu
Ehjä kampura löytyi jo hakureissulla
hetki meni kun lajitteli ruuveja ja osia laatikoihin kun perinteisesti kaikki nippelit ja osat oli pakattu yhteen laatikkoon.
Siinä sitten tutkiessa muutenkin autoa ja purkaessa moottoria niin että pääsee remontoimaan koko koneen, niin löytyi huoltokuitit remontista Tammer dieselistä 2014 vuodelta, silloin yksi laakeri kaula hiottu -050 ja vaihdettu yksi runkolaakeri ja 2 kiertokangen laakeri liuskaa ja on tehty kansityö, oikaisu ja venttiilit hiottu.. yms yms..
niin kyllä ihmetystä herättää että kannessa nokka-akselien keskimmäiseltä pukilta on keskimmäinen pultti menny poikki niin se on vaan jätetty niin ja kierretty väkisin lyhyt 8mm pultti siihen reikään päälle tulpaksi?
Oli myös suuttimen kiinnitys pultti muuttunu "pehmeämmäksi" ja kierteet venyneet siitäkin, mutta että ihan moottorikorjaamon jäljiltä jos jää tämmöiseksi niin parempi on vaan tehdä itse!
Osia tuli jo kasa että pääsee pikkuhiljaa jo niputtaa
Ja lohkokin on jo siinä kunnossa että voi alkaa pistää kasaan
Sitten KC nro2.
tää kyllä tuli enempi faijalle projektiksi mutta kyllähän siihen joutu sormet pistää kiinni myös.
eli pikku pusun saanu oikealle puolelle
No Faija ottikin sen viimeviikolla työn alle, rungon pää oli piru vääntynyt/kiertynyt sen verran että joutuu kyllä runkoa oikasemaan
Ja sitten saatiin vinkki että pulttaa se vaan lattiaan kiinni jos on mahdollisuus..
no siitä se ajatus sitte lähti ja ei muuta kun palkkia lattiaan ja kokeilee onnistuuko
Rautaa ristiin rastiin ja oikaisemaan
Hyvin suoristu.. Peltejäkin jo hiukan oiottu ja nehän alkaa jo istumaan paikoilleen