Näytä yksittäinen viesti
  #650  
Vanha 16.12.2015, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tänään sai taas vähän tehtyä.. aamusta ensin sekalaista osien putsausta & maalausta että saa lisää kiiltävää rojua paikalleen

Ventiilikoneiston säätö oli jonkinmoinen proggis - unohdin ottaa valokuvia siitä - hydrauliset lifterit vaatii tietyn esijännityksen, rullakeinun nokan rullan pitää koskettaa venttiilin keskelle (esijännityksen säätö vaikuttaa kosketuskohtaan); tämän lisäksi vielä tönäreiden ohjurilevyt keinujen studien juuressa vaatii sivusuuntaista säätöä, jotta rulla osuu myös sivusuunnassa venttiilin päälle. Homma ei varsinaisesti ole vaikeaa, mutta aikaa se vie tolkuttomasti. Minulla taisi siihen vierähtää pitkälti kolmatta tuntia


Imusarjalle piti tehdä jotain, katsotaan tuleeko tästä T.Lammen virtausdynamiikan laboratoriossa muokatusta imusarjasta parempi kuin alunperin.. Netin syövereistä löytyi kasa ohjeita alkuperäisen "keggerin" (suomeksi kaljatynnyri) muokkaamiseen vähän paremmin virtaavaksi.
Ongelmahan alkuperäisessä imusarjassa on, että sen pohjassa oleva plenum- levy on niin lähellä imukanavien alkua, että ei tahdo hengittää korkeammilla kierroksilla riittävästi. Rakoa plenumlevyn ja imukanavan juuren välissä on vain reilu sentti.
Imukanavia lyhentämällä virtaus korkeilla kierroksilla paranee, mutta toisaalta alavääntö hieman kärsii. Kokonaisuutena muutos pitäisi kuitenkin olla positiiviseen suuntaan. Näistä on dynotestejäkin näkynyt, samoin on tehty virtausmittauksia, ja ero on virtauksessa n.10% luokkaa. Ei kauheasti, mutta parempi kuitenkin.


Ensin vähän ronskia rälläkän, vasaran & putkipihtien käyttöä...





..sen jälkeen vähän siistitään, ja lopputulos on tämäntyylinen. Ei nyt ole ihan viimeisenpäälle, mutta totta puhuen en jaksanut hinkata tarkemmin. Jos ei toimi, niin ostetaan kesällä tilalle Hughes Engine:n FI Airgap- imusarja. Se sitten hengittääkin jo paljon parempi kuin portattu alkuperäinen.




Sitten vain romua kiinni koneeseen minkä ehtii, tähän vaiheeseen pääsin tänään. Ihan en päässyt tavoitteeseen, mikä oli että moottori olisi tänään kasassa. Piti kuitenkin lopettaa ilta vähän kesken ja tulla vahtimaan kotiin vauvaa, jos olisin tehnyt tuonne 22-23 asti niin kone olisi ollut kiinninostamista vaille valmis

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.12.2015 20:31
Vastaa lainaten