Näytä yksittäinen viesti
  #3758  
Vanha 10.12.2015, 13:51
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Joo tarkemmin tutkin niin onhan se nailoni vaan "ohjuri". Tappi keskellä aivan ruosteessa.. Tota nailonin ympärillä olevaa mutteria koitin avata.. mut eihä se perkele suostu aukeamaan millään. Kokeilin taputella vähä jokapuolelta ensin vasaralla ja rost-offia perään.. hiton nailoni estää lämmön antamisen.

Ei kyllä kiinnostais kokonaan autosta irti ottaa.. on nimittäin varmasti alkuperäinen ku jarruputkien nipat on aika heikossa hapessa ja eivät varmasti kestä aukasua.. sama on myös kiinnikepulttien asia.. itse jarruputket ei taas kyllä kovin pahalta näytä.

Pitää ehtiä ronskimmat putkipihdit ja pyytää joku toveri antaa napsua varteen jos vaikka irtoais..
Se iso mutteri sen murkulan pohjassa on ihan helvetin tiukassa, sen aukaseminen paikallaan saattaa vääntää sen kannakkeen missä se venttiili on kiinni. Sehän ei meinaan oo kovin paksua peltiä ja altis ruostumiselle ja jollain 6m pulteilla kiinni rungossa. Ite aukasin pitkällä jatkolla ruuvipenkissä, tais olla vielä joko se mutteri tai koko murkula messinkiä ja kuparirengas välissä. Pulttipyssyllä vois toki yrittää aukasta paikallaankin, mutta pitää muistaa, että sieltä venttiilistä tulee sit se tappi varsineen ja ehkä joku pikku jousikin ulos. Helpoimmalla pääset kun vedät vaan ne jarruputket juuresta poikki ja aukaset 6-kulmasella hylsyllä kunnon liuottelun kera. En muista mitä marmorilla maksoi jarruputket, sieltä mä ne hain. Mutta ei ne sielläkään oo mitkään mahdottoman hintaiset. Eikä sekään maltaita maksa jos otat vanhat putket ja sovitteet malliksi ja käyt jossain varaosaputkassa teettämässä sopivan pituiset ja käännät ne mutkat sit kotona ite mitä tarvii.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten