Näytä yksittäinen viesti
  #1959  
Vanha 08.12.2015, 14:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mie en ymmärrä tuon LP d30 akselin huonoutta, koska grandissä moinen ollu alla koko ajan ja sillä on kuitenkin ajettu koko ajan 33" renkaat alla ja ilman murheita.
Lp akselin välitys on eteenpäin ajaessa vastaavaa HP akselia ~30% heikompi. Kyllä noi ZJ:n ja TJ:n LP D30- akseleiden hajoamiset on ihan tuttua kauraa.. nimimerkillä myös kokemusta on LP akselissa välitys antautuu helpommin, koska edessä pinioni pyörittää lautaspyörän heikompaa puolta. Ilman lukkoa ajaessa toki paljon pelastaa se, että pito lähes poikkeuksetta karkaa ennenkuin vääntö hajottaa paikkoja.


Lainaus:
lähinnä kyse on siitä, että jos autossa ei toimi jousitus ja sitä koko ajan kompensoidaan hapella, niin hajoaahan mikä tahansa akseli ajastaan.. miulla tuossa on viellä ylimäärästä keulapainoo se 100kg niin jos tuo huono tai epäkelpo olisi akselina, niin oishan se jo poikinu
Tiedä sitten siitä hapella menemisestä, minulla on ilman fillareiden hyppyytystä tasaisella kaasulla hitaalla ykkösellä pamahtanut sekä LP- että HP versiot; LP:stä mennyt lukottomana vetarit (4kpl.) ja välitys, HP:ssa pamahti (vahvoilla vetareilla ajaessa) lukkomurikka/ välitys.
High pinionissa päällimmäinen syy oli lie 4.56 välitykset yhdistettynä etulukko päällä ajamiseen eikä trussia akselin päällä -> banjo elää + poskilaakeripukkien pultit ei kestä -> pinioni vääntää murikkaa ja välitystä niin paljon että sanoo riksräks.


Lainaus:
panostasin ite ekana jousituksen herkkyyteen ja sitten miettisin, akselin swappia jos siltä näyttää ettei kestä.

t: lukoton etuakseli ja en lukkoa edes kaipaa
Kyllä minulla tuo etupää elää aikalailla niin paljon kuin voi lyhyillä varsilla, eikä se ole silti auttanut paikkoja pysymään ehjänä. Lukottomanakin pääsee tiettyyn rajaan asti, mutta ainakin itse kun tykkään ajaa teknisissä paikoissa (= kalliolla/ kivikossa) paljon mielummin kuin röhmiä paskavellissä, niin lukottomana ajo on ihan perseestä voimansiirto on kyllä paljon kovemmalla vaikka kivikossa ei paljon oikeaa pedaalia tarvitse yleensä tarjota.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.12.2015 14:57
Vastaa lainaten