Näytä yksittäinen viesti
  #289  
Vanha 22.11.2015, 20:16
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Älä naura vielä jonain päivänä voitan lotossa ja ostan merikontin kokoisen alumiiniköntin ja jonku ihmeellisen cnc härvelin ja jyrsin siitä koko auton sit on haitekkiä

Noi alatukivarret sain heppailtua paikoilleen, en tie mikä mittaaluhazardi oikeen tuli että hopisin noiden korvakoiden tulevan rungon tasalle niitä pitiki ottaa mittansa eteenpäin, ny ne törröttelee sieltä valmiina vastaanottamaan tulevaa mekaanista rasitusta.

Niinku uhosin, niin ajattelin jotten tuosta 6mm hardoksista aio ylempien varsien korvallisia teherä. Mittaalin jotta 70x70 neliputki saattais olla just passelia noiren varsien kiinnikkehiksi. Tosi harvinainen koko mutta olin nähny sellasta johnain Ei muutaku ranchille moikkaamaan äireetä ja isää, siinä samalla sitte pikkunen tutkimusretki. Eikä mihinää sellasta putkee. Karu totuus paljastuki sitte vasta kotona. Mä olin teheny siitä 70x70 neliöputkesta sen moottorinosturin!

To do lista ens viikolle:
1. Asenna loput tukivarret
2. tee uus nosturi
3. asenna Moottori.

Eipä siinä, kaikki oli taas hyvin wonderlandiassa kun putkea löytyi.

Käytiin siinä hääpaikkaa kattomassa ja tuli puheeksi että mikäs hääautoksi kun crowni makaa ilman moottoria. Emäntä tokasi jotta "eikö se bertta oo kohtapuoliin valmis, jos vaikka sillä sitte"


Kotiin tullen häntä koipien välis pajaan ja järkeilemään linkkejä.

Mulla on jo hetken aikaa ollu sellanen ajatus noiden linkkien sijoottelusta. Mulla olis taas selekiän epäselevä nuolipiirros (kiitos mss:lle kuvan lainaamisesta.)



Nythän kun ylä ja alavarret on erimittaset niin akselihan kiertyy joustoissa. Sitten kun mennään ristiriipuntaan niin varret yrittää saada akselia kiertymään eri suuntiin. ja mitä leveemmällä ylätukivarret on sitä rajummin ne vääntää eri suuntiin. puslathan sielä jonku verta antaa periksi mutta kyllähän se joustoista on pois. Mä sijoitin nuo ylätukivarret mahollisimman keskelle jolloin tuo kirtymisefekti pienenee ristiriipunnassa lähes olemattomalle tasolle. Mun mielestä





Porasin vielä tuollaisia hienoja kevennysreikiä kun se on muotia En tiedä kummasta nousi enemmän savua, kuppiterästä vai vanhasta luottoporakoneesta

Tuohon poikkiputkeen sit tehä vielä korvat, ja tuon viistoon rungosta putket jotka päättyy noiden varsien kohdalle putken vastakkaiselle puolelle.

Sit loppu kaasu nii loppu heppailu tälle päivää
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 22.11.2015 20:19
Vastaa lainaten