Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Eli poistaisi katkojan kärjet ja laittaisi optisen tai magneettisen anturin tilalle. Tietty helppo ratkaisu mutta eikös virranjakajan akselin väljyys juurikin jäisi haittaamaan sytytyksen ajoitusta ? Toki ennakon säätö kierrosluvun mukaan olisi tarkkaa ohjainboksin kautta.
|
Tuo ois varmaan halvin ratkaisu, itse tarkoitin sen niin että ennakonsäätö jumiin(en muista enää mutta kai siellä painot on säätämässä kierrosten mukaan, alipainetta ei tainnut olla?) ja ulkoisella ohjainlaitteella ajoituksen säätö, triggeri kampuralla.
Eli jakaja vain jakaa, siinä ei pienet välykset haittaa kunhan pyörii suurinpiirtein oikeessa tahdissa
Pelkkä kärjetön sytytyskin parantanee tilannetta kun välys ei vaikuta ihan niin selvästi verrattuna siihen että kärkiväli heittelee jne. Kärjellisessä nokka on loiva joten etäisyys vaikuttaa ajoitukseen, kärjettömässä ajoitushetki tulee reunasta/kulmasta/hampaasta joten ei ole niin herkkä akselin etäisyyden vaihtelulle.
Mutta että tiivistettynä; jos aivolaatikolla alkaa ennakkoa ohjaamaan kampitriggerillä niin jakaja romukuormaan ja tekee hukkakipinällä, jos haluaa kärjellisen pahimmista puolista eroon niin normi kärjetön sisään.