Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 08.11.2015, 11:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
joo tuos illalla kahtelin niin oli ameriikan joet tehny silleensä, että muuttaneet lootan manuaalitoimiseksi, eli käytännössä nappivaihteilla. joku trailshifter tms nimisellä sarjalla joka makso satasen hujakoita ja sitten MS hoitaa sytyn ja polttoaineen. käyttisvehkeessä en nää sellasesta ratkasusta mitään hyötyä, koska automaatti on kuitenkin normi ajoissa aika paljon manuaalia kivempi, eikä se maastossakaan huono ole, itseasiassa kun tuon Aisinin kanssa on tullut sinuiksi niin se on helvetin hyvä metässä meillähän ei tuota ongelmaa olisi krossijeepissä ollenkaan, koska se on manuaali muutenkin
Juu, käyttöautossa automaatti on juuri hyvä. Metsävekottimessa manuaalitoimintoinen on usein ihan näppärä, mutta toisaalta taas esim. mutaspoorissa, syvässä lumessa tai hiekassa automaattina on yleensä parempi kunhan pitää pakkovaihteen päällä ettei vaihda liian isolle.

AW4 on helppo hoitaa manuaaliseksi mainitsemillasi napeilla/ katkaisijoilla, tai sitten hommaa Baja rail shifterin, jolloin saa kahvasta valittua vaihteet. Eihän se nyt sinänsä olisi vaikea itsekään tehdä shifteriä, katkaisijan kautta kulkemaan TCM:n virransyöttö -> napista ensin TCM pois päältä ja solenoidien ohjaus oman vaihdevivun juureen liitetyillä mikrokytkimillä. Tai sellaista ainakin joskus itselle mietin XJ:hin


Näissä 4xRE- sarjan laatikoissa missä on PCM:ssä integroitu ohjaus, niin en ole tarkemmin tutustunut kuinka helpolla solenoidien ohjauksen ja laatikon toiminnan yleensä saisi manuaaliseksi. Kait se jotenkin onnistuu, mutta itselläni ei ole moiselle tarvetta. Transgo:n shift correction kit teki jo riittävästi laatikon toiminnalle, lopun voi hoitaa korkeammalla stallilla olevalla turbiinilla ja kahvasta käsin hämmentämällä. 5.9:ssä on sen verran ruutia, että se ei helpolla muutenkaan puudu jos tarvitsee saada rengas pyörimään Hitaassa hiippailussa taas voi aivan hyvin pitää vaihdevalitsimen haluamaassaan asennossa ja laatikko hoitaa loput
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten