Lainaus:
quote:
Ok, taas selveni tämäkin asia. Mutta siltikin jankkaan viellä, kun ei ihan 100% itselle auennut. Eli mun tietämyksellä fysiikan lakien mukaan vaikka ottaisi mitkä kompressibiliteetit ja sun muut huomioon ei pitäisi tapahtua turboissa joissa ilmanpuristuminen on suht. pientä luokkaa alle 10bar (kymmenen)mitään merkittävää lämpeämistä.
Ihan nyt sitten oikeesti ennen kuin vedätte herneet nenään tää on ihan oikeesti sitä että mä en tiedä ja haluun oppia mitä moottorissa tapahtuu ahdettaessa.
akateemisesti kiinostunut ja innostunut
-sami-
Note! This message was posted anonymously!
|
Niin mikä on merkittävää lämpeämistä? Jos aatellaan äkkiä dieselin toiminta periaatetta niin siellä puristetaan ilma suunnilleen 20bar paineeseen ja se riittää jo sytyttämään polttoaineen.
Tuo 10 astetta per 0,1 bar perustuu tieteelliseen tutkimukseen-> räkä suhisee välijäähdyttimeen menevässä putkessa ja ahtoilman lämpö mittaus kertoi 25 astetta. painetta oli 0,9 bar ja bensakone.