Eipä ole mitään erityisen speciaalia tapahtunut Sisu-rintamalla, mutta jotain pientä...
Tämä kuva oli jo toisaalla näytillä. Saksasta, ebayn kautta ostettu nosturi on laitettu lavan kulmaan. Nostimen alla on 12 mm rautalevystä leikattu lappu, joka on pulteilla ja parilla hitsipalolla kiinni lavan rungossa. Kuvan kokeilussa kuormaa noin 160 kg.
Nosturiauton kunniaksi otettu 2 kpl karhu olut.
Aikaisemmin jo huomasin, että latausjännite on melko matala... Ilman kuormaa 27.6 V ja valojen kanssa 27.2 V, noin. Aloin tutkimaan asiaa vuoden 1969 Leyland-kirjasta, ja tajusin, että lataussäätimestä on mahdollista valita latausjännite. Kätevää ja näppärää. Englantilaiset ovat tehneet jo 60-luvulla elektroonisen lataussäätimen, Japanialaiset käyttivät tolppareleitä vielä 20 vuotta sen jälkeenkin.
Menin verstaalle, ja kurottauduin lavan alle moottorin viereen. Johto olikin MED + navassa. Siirsin sen HI + napaan, ja latausjännite nousi sillä tempulla 0.5-0.6 V. Nyt aletaan olemaan oikealla uralla.
Laturi ja startti ovat muuten merkkiä Butec, nyt jo unohduksiin painunut Brittiläinen laatumerkki. Oikeasti laadukkaita osia, paljon parempia kuin pimeyden ruhtinaan (Lucas) tuotteet.