Kaarien asennus pääsi vihdoin käyntiin. Vanhat kaaret ovat olleet toisen Suzukin päällä, safariteline on omasta autosta ja vähän uutta putkea.
Auto halliin ja kaaret nosturilla päälle, ei oikein istuneet. Tämä projekti osoitti, että putkien taivutus ainakin näin amatöörille on vaiketa ja ottaa ainansa. Mutta sinänsä hyvä aihio, siitä oli hyvä rakentaa. Aloitettiin takakaaren muokkauksesta. Osien irrottaminen oli helppoa, koska hitsaukset oli tehty vain ulkopuolelta.
Kaarista tulee irrotettavat. Jokaisen tolpan alle tehtiin tollanen tappi, johon tolppa kiinnitetään pulttiliitoksella. Takapuskuria piti levittää vajaa 10 senttiä puoleltaan. Pikkusen tulee noi kulmat ulos mutta näillä mennään.
Tuossa takakaari alkaa olemaan kohdillaan.
Etulokasuojien suojarauta tulee vanhaan puskuriin kiinni pultilla (joka kuvasta puuttuu). Muutenkin vielä viimeistelemätön toi lattarauta.
Takapään kehikko alkaa olemaan kunnossa, samoin muokattu etukaari odottelee alapään kiinnityspaikkoja.
Takapäähän tehtiin muutama jäykiste liitoksiin. Ja kyllä, monen mielestä vinotuki on väärin päin mutta toimii noin yhtä hyvin.
Vanha safariteline ei sopinut kaarien päälle, olisi tullut tosi mölön näköinen. Niinpä siitä otettiin vain valojen kiinnikkeet turvakaariin.
Siinä lopputulos. Vanhoista kaarista puuttui toi ikkunan yläpuolinen vaakaputki kuin myös katolta etuosan vinotuki. Käytössä ei ollut taivutuskonetta, vaan putket piti taivuttaa perinteisesti isolla rautakangella ja runsaalla voimalla. Pikkusen oli haastavaa mutta saatiin rauta tottelemaan kohtuullisen hyvin.
Kun kehikko oli valmis, nostettiin se pois auton päältä ja hitsattiin osat takapuolelta. Hitsauksen jälkeen nostettiin kehikko takaisin paikoilleen, pelättiin hitsauksen vetelevän kehikon niin vinoksi, ettei enää mene paikoilleen. Pelko oli turha, meni paikoilleen ilman väkivaltaa.
Siinä lopputulos matkalla hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.