Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 27.08.2015, 21:45
Mikkosetä:n Avatar
Mikkosetä Mikkosetä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Hattula
Viestit: 159
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos meinaat tähän vuodenaikaan kylmässä tallissa tosiaan maalata, niin kannattaa kyllä etukäteen katsoa millasta lämpötilaa ja kosteusprossaa maalivalmistaja suosittelee. Sinun saappaissa laittaisin jonkun raksapuhaltimen huutamaan päivää tai paria ennen sinne kylmään talliin jotta kosteus poistuu ja pitäisin lämppäriä pari päivää vielä maalauksen jälkeen, jotta varmasti ehtii kuivua. Mikään ei potuta niin paljoa kuin "kaapia puukolla" pois vituralleen menneitä maaleja.
Lämmitinhomma on hyvä huomio, maalaustila on tosiaan ihan perus yhden auton autotalli ja onkin ollut tapana maalaillessa laittaa auton sisätilalämppäri pöhisemään lämmintä maalattavia kappaleita kohden. Lämppärinhän vois tosiaan jättää jo aiemminkin lämmittämään ennenkuin vasta maalatessa.

Pohjamaali on siis Teknoksen Teknoplast Primeria, jonka lupaillaan toimivan +10°C lämmöistä ylöspäin ja ilman suhteellisen kosteuden ollessa alle 80%. Lämmöistä ei ainakaan vielä jää kiinni, mutta sadepäivänä tai yötä vasten ei passaa maalailla.

Kun tuoteselosteesta vilkuilin noita maalauslämpöjä ja kosteusprosentteja, niin sielä mainittiin että soveltuu käytettäväksi KORRO E epoksikonepajapohjan, KORRO SE sinkkiepoksikonepajapohjan ja KORRO SS sinkkisilikaattikonepajapohjan kanssa. Lähinnä tuo sinkkiepoksi tuolta hyppäsi silmille, jos sellaista hiekkapuhaltajalta löytyy niin sais samalla sinkkiäkin alle ja sen kanssa ei tietääkseni niin tulenpalava kiire varsinaiseen maalaamiseen enää olisikaan. Täytyy mennä ens viikosta kyseisen kaverin juttusille.


Viimeksi muokannut Mikkosetä : 27.08.2015 21:48
Vastaa lainaten