Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 21.08.2015, 22:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kuulostaa kevyeltä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Cumminssistakin montaa versiota mutta niiden oman korjaamomanuaalin mukaan 6BT paino olis seuraava.
410-440kg with standard accessories. Luulis siinä sillon olevan turbo ja laturi.
Tämä siis 12v mekaanisella pumpulla uudemmista ISB vehkeistä ei tietoa.

Karkaa vähän toki otsikosta
Itselläni kokemusta vain noista merikoneista, mutta tuota 5,9 210 hv 12 venttiilistä 6BT on tullut nosteltua/lykittyä vähillä marinointiosilla, ja painaa varmaan noin 600 kg. (nuo marinointiosat, siis lämmönvaihtimet ja niiden putkistot, moottorin kumityynyt, jne painaa varmaan noin 30 kg, vesijäähdytetty
pakosarja, - turbo, ja -pakosaapas noin 40 kg.

Noita Töyotan koneita on tullut käpälöityä enenmmän, ja esim. toyota hj-61 12ht kone painaa kuulemman reilu 400 kg, ja tuo 6bt cummitus painaa noin puolet enemmän.
Siis minä epäilen vahvasti tuota 410-440 kg painoa.....
Vastaa lainaten