Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee
Cumminssistakin montaa versiota mutta niiden oman korjaamomanuaalin mukaan 6BT paino olis seuraava.
410-440kg with standard accessories. Luulis siinä sillon olevan turbo ja laturi.
Tämä siis 12v mekaanisella pumpulla uudemmista ISB vehkeistä ei tietoa.
Karkaa vähän toki otsikosta
|
Itselläni kokemusta vain noista merikoneista, mutta tuota 5,9 210 hv 12 venttiilistä 6BT on tullut nosteltua/lykittyä vähillä marinointiosilla, ja painaa varmaan noin 600 kg. (nuo marinointiosat, siis lämmönvaihtimet ja niiden putkistot, moottorin kumityynyt, jne painaa varmaan noin 30 kg, vesijäähdytetty
pakosarja, - turbo, ja -pakosaapas noin 40 kg.
Noita Töyotan koneita on tullut käpälöityä enenmmän, ja esim. toyota hj-61 12ht kone painaa kuulemman reilu 400 kg, ja tuo 6bt cummitus painaa noin puolet enemmän.
Siis minä epäilen vahvasti tuota 410-440 kg painoa.....