Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82
Mut eihän sitä aina tarvii vinssata siitä suoklöntin läpi  , ottaa pakkia tai kaverin avustuksella pakkia ja uudesta paikkaa yritys. nämäkin ihan tapauskohtaisesti kuka omaksi eduksi katsoo tilanteen...
|
Niinpä, ja paljon riippuu tietty siitä mihin itse kukanenkin autoaan eniten käyttää. Itse pidän rangessa "peti runkopakkkien alle" aika soppelina korkeutena, jos tukivarsien kulma on järkevä (eli ei ole korotettu hulluna) niin etulukon kanssa vinssatessa eturenkaat nousee kohtuu helposti pinnalle, ja automaatin kanssa on vielä helppo säätää renkaiden pyörintänopeutta, ettei kaiva liikaa ja välillä voi hetkeksi lopettaa pyörittämisen kokonaan, niin vinssi kiskoo etusille lisää pitoa, ja sit taas sievästi voimaa tarjolle taas.
Ylivoimaisesti hankalimman näköistä on ollut mekaanisen vinssin käyttö, jos et auta renkailla niin tulee helposti ankara veto, ja jos pyörität renkaita niin ne kaivaa rajusti ja pinnalle pääseminen on oikeasti hankalaa ellei vastaan tule kovempi paikka. Ja välillä pelkällä vinssillä ja väliin kierros renkailla on aika hidasta. Mekaanisessa monta hyvää puolta, tämä on mun mielestä vaan pisin miinus mekaaniselle etuvinssille.
-Paavo