Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 20.08.2015, 18:30
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Joka tapauksessa vaikka kone alkaisi pyörimään on sylinterissä ruostuneet renkaat tai muuten syöpyneet.
Kovin luotettava kone siitä ei avaamatta tule.

Meillä oli ennen 3nuhvi lumikoneena joka oli jumiin ruostunu. Siitä liotettiin männät irti muistaakseni ihan ruosteen irrottajalla. Vaihe päällä työnnettiin edes takas.

Putkissa oli syöpymiä joista pikku kierroksilla pääsi öljy menee pakoputkeen. Jos pilkekonetta pyöritti päivän niin mustaa öljyä valu piippua pitkin.
Totta. Kyllä jumiin jässähtänyt kone on otettava auki, jos siitä käyttöpelin haluaa - olipa sitten jässähtänyt leikkaamalla tai ruostumalla.

Pikkukierroksilla töiden tekemisestä pakoputkeen ja pakosarjan vuotavista tiivisteistä koneen kylkiin tuleva musta öljy/piki/terva/sotku/jne. ei välttämättä johdu rokkoisista sylinteriputkista. Tuttu ilmiö ehjän koneenkin kanssa, kun ei ole kuormaa tarpeeksi. Kotimaisessa maataistelukoneessa vuotaa pakosarjan tiiviste ihan tarpeksi. Jos sirkkelöin päivän polttopuita 100hv valmetilla, on koneen kylki mustana nokisesta öljystä. Jos teen sillä oikeita töitä, ei koneen kylki sotkeudu ja hormikin palaa puhtaaksi. Pitäisi pyörittää kenttä- eikä klapisirkkeliä.

Kokeile laittaa kone kunnolla töihin, loppuuko öljysotkun tulo?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten