Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Pakuun vaan ei taida suomessa saada tehdä ylimääräistä akselia "ryöstämällä" takajarrupiiristä
Ja taitaa olla niin, et 2 piiristä ei saa muuttaa 1+1 piiriseksi joilloin alkuperäisakselit ois etupiirissä ja teli takapiirissä
|
Ei tuossa kolmannen akselin jarruissa ole mitään ongelmaa jos sille kolmannelle akselille yleensä saa luvat. Haaroitetaan kakkos akselilta siten että kakkosen vasemmalta menee linja kolmosen oikealle ja kakkosen oikealta kolmanne vasemmalle. Näin pysyy edes jotenkin suuntavakaus jarruttaessa jos toinen piiri vuotaa.
Tuo jakolaatikko väärinpäin rakenne on vanha juttu, muistaakseni oli 90-luvulla toteutettu K30 Chevyyn tuolla rapakon takana. Yritin kaivella k.o lehteä missä se on esitelty, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt.
Mutta tuossa
Chevolet D60 6x6:ssa esimerkki (17. kuva) miten kolmannen akselin kardaanin ujuttaa perille.