Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.07.2015, 15:59
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rutku Näytä viesti
Näin toki jos auton ostoarvo on enemmän kuin muutamia satasia ja kyseessä ei ole nimenomaan KOKEILU, että voiko suhteellisen pienellä vaivalla ja pienellä hinnalla saada riittävän hyvää, jotta auto pysyy puhkiruostumatta sen elinkaarensa viimeiset pari-kolme vuotta.

Loppujen lopuksi nuo pohjatyöt tuli ehkä tehtyä liiankin tarkkaan eikä itse maalauskaan hutiloiden tehty ole. Nyt vaan seurataan miten itse maalit käytännössä pelittävät, tuo ensi kevät nyt oli vain heitto. Siihen mennessä auto on kuitenkin ollut vuoroin seisonnassa ja vuoroin ajossa, mutta kuitenkin isänmaamme sään armoilla ulkona jokaikisen päivänsä, joten aika hyvää osviittaa maalien kestävyydestä tällöin jo saadaan. Ja lisää kun koittaa sitä seuraava, ja sitä seuraava kevät.
Mä vertaisin maalausta hitsaukseen siinä mielessä, että samalla vaivalla voi saada aikaan hyvän ja huonon lopputuloksen...

Normadur mainittiin ylempänä, niin sehän on tuttu kaksikomponenttisena pintamaalina samoin kuin Teknodur.

Jos ei halua pyörää keksiä uudestaan, voi tsekata maalinvalmistajien omat maalausjärjestelmät eli ohjeet siitä kuinka kestävä lopputulos saavutetaan. Itse olen katsonut mallia esim. siltojen metallirakenteisiin käytetyistä maalausjärjestelmistä ettei myyntimiehet pääse mua kusettaa.

Omissa kokeiluissa suurimmat yllätykset on tullut vastaan kun on yhdistellyt kokeilumielessä erilaisia maalikerroksia ja pahiten munille on mennyt jos on maalannut liian paksulti.

Maajussille laitettiin leikkuupuimuriin leikkuuosan kuljettamiseen kärry ja siihen tuli pelkästään muistaakseni Rostexia. Se on yleensä aika kuivassa joten ajanut asiansa.

Mähän maalaan tyypillisesti sellasta, jossa alkuperäinen maalaus ei ole kestänyt. Siksi yritän tehdä kestävämmän kuin alunperin.
Vastaa lainaten