Menee jo yli mun ymmärryksen mutta kuten ketjussa on jo tullut ilmi niin siihen korkeampaan kiehumispisteeseen varmaankin perustuu ihmeliemien ihanuus.
Kustannuspaikalla käytetään Rotaxin joissain lentomoottoreissa tuota Evansin lientä, niissä on sylinterinkannet vesijäähyllä ja putki ilmajäähyllä. Näillä kun ajetaan isoilla tehoilla niin kannet käynevät kovin kuumina ja äkkiseltään vois kuvitella että just semmoista paikallista kiehahtelua moisella nesteellä pyritään estämään ja kun nestetilavuuksiakaan ei voi loputtomiin nostaa painon/tilan vuoksi.
Pakkaskestoa tuolla ko. nesteellä on vain -23c joten sellaista ominaisuutta tällä ei haeta kun ei noi ratsut kestä muutenkaan ulkona olla talvisin.
Tavan nesteitäkin noissa käytetään mutta ainakin osassa on ykkössuositus tuo Evans, vettä ei tosiaan saa lisätä mutta hätätilassa sekaan voi kaataa tavan jäähdytysnestettä mutta seos pitää sit tietyn ajan päästä vaihtaa puhtaaseen tavaraan.
Mielenkiintoista ainettahan tuo on käsissä, semmoista ihmeellistä nesteen ja liisterin välimuotoa ja korkkiinkin tekee outoa jellyä joka heti sormissa sitten "sulaa" nesteeksi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|