Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 29.06.2015, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Tehostajan pumppu muuten kiva ajatus, mutta mihis laitat säiliön, kun paluu ei voi lähtä ylöspäin tai olla kovin pitkä mielellään. Niin ja tuota nipan hitsaamista on harrastettu ihan kotitarpeiksi. Muuten toimiva kikka, mutta helkkarin hankala säätää. Just tän takia laitoin ton säädettävän kuristimen, kun pystyy modaa muuta öljyn kiertoa ja sitten säätää tosta turbolle virtaukset kohillee. Pelittää muuten pirun hyvin.
Siis Moottoriöljy on perinteisesti öljypohjassa, joten pumppu alas, ja imulinja öljypohjaan, ja painelinja suodattimen ja termostaattiohjatun kierron kautta jäähdyttimenkautta/suoraa öljynpainelinjaan, ja painetta rajoitetaan esim. T-haaran kautta 2 kg/cm2 säädetyn paineventtiilin yms venttiilien kautta öljypohjaan? Ja tuo paineöljy vois mennä vaikka pääöljykanavaan suuntaventtiilin kautta...

Ja tuon ohjaustehostimen pumpun vois korvata (ison?) öljypolttimen painepumpulla, toimittaa tavaraa suuttimen läpi 10 kg/h, ja ainakin nuo pikkuset öljypolttimet kierrättää paluuöljylinjaan suuruusluokkaa yli 90% (arvaus, 200 litran tynnyriä tyhentäneenä/täyttäneenä) tuotosta.
Ja tuota pumppua vois pyörittää sähköllä tarvittaessa.... toki on olemassa ihan oikeita sähköpumppuja moottoriöljyn paineiden nostoon ennen starttia, sitä en tiedä kuinka toimii tulikuumalla öljyllä, speksit oli muistaakseni vajaaseen sataan asteeseen?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 29.06.2015 21:40
Vastaa lainaten