Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro
Niin, ilmastoinnin kierrosten nosto pelaa moitteetta, ongelmana on esim. parkkiruutuun veivattaessa ja maastossa rankka ohjaus kun kierrokset tippuu liikaa. Eikä aina kun pitää renkaita kääntää viittis laittaa keppiä N:lle ja painaa kaasua. Ulkomaan elävien foorumien mukaan näissä pitäisi jonkinlainen power steering idle up olla. 
|
Olisko joku pyöritellyt syöttöpumpusta säädöt perseelleen? Ainakaan mulla ei ole koskaan k.o ongelmia, (vaikka pumpusta on poistettu se kylmänä toimiva ennekon säätö, ja tyhjäkäynti kylmällä koneella niin pienellä, että meinaa häiritä laseja rapatessa...) Toki renkaat on "vain" 285/75-16, mutta ei ala "pelleilemään", vaikka kääntää rajoitinta vasten.
-> siis keskipakosäätimen toimintaa on ruuvattu pienemmällä, ns. vakiotehon suuntaan? Vai onko kone muuten "rikki" siis ei käy kunnolla jos kierroksen muutaman kymmenen rpm pienemmällä, kuin normaalisti?
Laita ohjaustehostimen paineletkuun painekytkin, ja siitä sitten sähköt sinne ilmastoinnin nopeuden korottimelle...
p.s se nopeuden korotin toimii muistaakseni vain silloin, kun kompuran magneettikytkin on vetäneenä.