Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Panharti?
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarpel
Rungossa repeytymä simpukan kohilla
|
^- tuossa kaksi aika hyvää ehdokasta
Aika normaalit paikat XJ:ssä hajota:
* Alkuperäisen panhardin korinpuolen kiinnike murtuu
* Panhardin akselinpuolen kiinnikkeen reikä muotoutuu soikeaksi
* Alkuperäisen panhardin pallonivel hajoaa korotetussa (jos orkkismalli käytössä)
* Koriaisa repeää simpukan alta, ja/ tai simpukan ja aisan välissä oleva alumiininen speiseri hajoaa
* Simpukan kiinnityspultti/ -pultteja katkennut, tai simpukan korvake/ korvakkeita murtunut.
Tuohon aisan repeämiseen auttaa vahvikelevyjen hitsaaminen molemmin puolin kuskin puolen koriaisaa (ja alle), unohtaa koko alumiinispeiserin, ja tarvittaessa vielä panhardin kohdalta yhdistää riittävän järeällä putkella koriaisat toisiinsa. Minulla pieneni ZJ:ssä etupään eläminen ihan älyttömästi, kun hitsasin keulan monin paikoin uuteen uskoon.. korin nitinätkin pieneni oleellisesti

Simpukan korvakkeiden tai kiinnityspulttien hajoaminen on yleensä yllä mainituista se viimeisin; kun panhardi pääsee antamaan periksi tai koriaisa on murtunut, niin jos ei niitä huomaa ajoissa ottaa simpukka vastaan syntyneet ylimääräiset sivusuuntaiset iskuvoimat kun ohjaushilppeet ja akseli ei pysy siellä missä pitäisi -> ei ole tarkoitettu siihen -> hajoaa.