Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Ei ole japseissa niin tiukassa mikään mikä noilla on kiinni, ovat kaikki venyviä pultteja ainakin toyotassa ja ja valtaosin muissakin merkeissä.
|
Siis tarkoitatko tuolla venyvällä sitä, että pultit uusitaan aina irrotettaessa?
Esim. toyota hdj-80 kone, 1hd-t, on kasattu juurikin "tuonkantaisilla" pulteilla, ja kaikki pultit saa käyttää uudelleen, jos eivät ole venyneitä. (mitataan halkaisijasta)
Ja kiristys on mallia ensin momenttiin, ja sitten esim. 90 astetta lisää.
Jotkut saksalaiset vaihdattaa uudet pultit esim. moottorinkorvakkoon, aina kun käytetään irti...
p.s ainakin tuossa hodarin koneessa pulttien momentti on aika suuri, nimenoman silloin kun asteet täynnä...