Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
On varmasti toimiva auto, täälläkin on yksi sellainen siviilikäytössä, joku autoliikkeen omistaja jolla on musta tesla.
Mutta että invakäytössä sähkökäyttöinen auto niin kaatuu omaan mahdottomuuteensa inva-auton työnkuvan vuoksi.
Kuvitteleppa että isolla sprinter-kokoluokan autolla ajettaisiin koko päivä n 0,5 km - 6 km siirtoja ja koko ajan käytetään hissiä 2 krt/pysähdys. Ei riitä akut tai sitten pitää olla jo sellainen patteristo että se syö koko auton tilat. Mahdoton yhtälö. Henkilöbiilinä menee mutta ei nykyakustolla isossa autossa.
|
Mulla ainakin sattunut sellasia invahommia, jossa auton lataamiseen jää aikaa ainakin jos latausmahdollisuuksia olis useammassa paikassa. Talvisaikaan menee energia aika paljon ajopelin pitämiseen lämpimänä. Sehän vois tapahtua muullakin tavalla kuin sähköllä.
Mä näkisin kaupungin ulkopuolella olevissa olosuhteissa mielenkiintoiseksi jos rupeaa ilmaantumaan sellasia isompia ja nelivetoisiakin sähköautoja, joiden toimintasäde on riittävä. Jos ei taksihommia tee, niin senhän vois latailla rauhalliseen tahtiin myöskin jollain omatoimisesti tuotetulla sähköllä.