Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.04.2015, 14:31
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rngd Näytä viesti
Siis jos kävelen kivijalkaliikkeessä, vaikkapa Motonetissä, ja otan tuotteen hyllystä kärryihin, niin se on mielestäsi siinä kohtaa jo sitova kauppa?
Kyllä ebayssäkin voit ostoskoriin laittaa ostokset ilman ostositoumusta, mutta kaikilla myyjillä ei ole ostoskoria käytössä. Jos näkyvillä on vain "osta heti" nappula, niin sitä painamalla sitoudut ostamaan, mutta jos siellä on myös "lisää ostoskoriin" nappi, niin sitä voi kyllä huoletta painella.

Vasta sitten ostoskorin puolella on nappi, josta voit tilata laskun myyjältä, jolloin saat lopullisen summan postikuluineen, ja vasta sitten maksat tuotteen/tuotteet pois. Tai vaihtoehtoisesti jos kulut on jo näkyvissä, niin ei muuta kuin maksaa suoraan. Monesti kannattaa useampaa tavaraa samalta myyjältä tilatessa pyytää lasku vaikka postikulut oliskin näkyvissä, kun saattaa saada alennusta vielä niistä.

Jos mitään erillisiä postikuluja ei ole näkyvissä, niin itse olen etukäteen ensin tiedustellut myyjältä paljon tulee kuluja, ja sitten oston/voittavan huudon jälkeen olen pyytänyt myyjältä laskun kaikkine kuluineen. Olen myös samalla tyylillä siis ostanut monesti, vaikka alkuperäisessä ilmoituksessa ei edes ole ollut international shippingiä tarjolla.

Onhan tuo hiukan monimutkaista jos ei ole tottunut käyttämään, ja varmaan moni myyjä lähettääkin automaattisesti laskun, mutta itse olen aina samantien pyytänyt laskua, jolloin on aina hommat hoituneet.