Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 15.04.2015, 05:13
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis mikä laatikko sinulla on tulossa? oliko tuo sinun tekniikan luovuttaja W124 300 bensa, joka dieselöity myöhemmin om603 vaparilla?
Siis ainakin joissain w124 mersuissa on 300 bensan jatkona automatti, joka on eri kuin esim. 300 turbodieselissä. näkyvimpänä erona bensan laatikko lähtee puolikaasulla 2:lla liikenteeseen, jos keppi on D:llä, td lähtee ykkösellä, ja muutakin pientä eroa on...

Ja tuo BJ-43 olisi varmaan hyvä vaihtoehto akseliväliksi, noin 7 cm/per pää akseleita ulommaksi, ja ainakin taannoin kelpasi leimalle.
Toki tuon voisi varustaa "tupla-jakiksella" siis ensimmäinen jakis olisi takapuskurin tuntumassa kardaanin päässä päälaatikosta, ja toinen sitten etukardaanin syöttämänä automaatin rinnalla....

Ja taas : ISO peukku! toiset suunnittelee, toiset tekee....

PS. kannattasko tuohon topiikin nimeen liittää jollaintapaa tuo bj-40, vaikka modattuna?

p.s.s tuo alu-turkkilevy, ja varsinkaan rst/hst ei kuulu bj-40:iin, siis tuo sähkökemiallinen pari tuo aina ongelmia, kuten tuossa aikaisemmin kommentoitiin....
Työn iloa!
Alkuperäinen diisseli, johon vaihdettu 260bensan laatikko. Silti tuntuis lähtevän ykkösellä liikenteeseen, toki pintakaasulla vaihtaa 2selle jo kävelyvauhdissa. (On mulla joskus ollu w124bensa automaatilla että tiedän miltä tuntuu jos lähtee kakkosella)

Mutta täs on pikku modaus laatikkoon tulossa, jonka jälkeen alipainekytkimestä saa "maastomoodin" päälle jolloin lähtee aina ykkösellä ja vaihtaa pintakaasullakin vasta kierroksilla. Nyt on tuossa tekniikanluovuttajassa sellasella kunnon patenttivirityksellä kokeilussa ja tuntuis toimivan. Vielä kun keksin miten saan sen vaihtamaan pintakaasulla tuo "moodi" päällä ilman järkyttävää nykäisyä niin sitten nostetaan kiuas pois paikoiltaan. En millään viitti täs vaihees paljastaa enempää.

yks jakis tähän vain tulee. Menee tuon kiukaan painonsäästö muuten hukkaan (vrt 2H tekniikka)

Takaosan lattia tulee alumiiniturkkipellistä, reunat paksuista kulmaraudoista, tiiviste väliin, ja kiinnitys tapahtuu sinkittömillä teräspulteilla joihin tulee paksu maalikerros ja kumiprikat.

Edit: lupaan laittaa videota laatikon käyttäytymisestä ennen irroitusta tänne jos saan ratkastua tuon nykäisyjutun. Toimintaperiaatetta en kyllä paljasta ennenku rojekti on valmis. videota ei kannata odottaa pariin viikkoon, koska vappu kolkuttaa jo ovella ja crownista pitäis ratkaista ongelma kun vaihoin sisäsäätäjä laturin ja nyt ei sammu enää avaimesta vaan jää röpeltämällä käymään.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 15.04.2015 05:41
Vastaa lainaten