Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Näitä harrastajien kommentteja kun lukee niin päivi räsänenkin vaikuttaa suvaitsevaiselta. Kieltäkää offaajat kaikki, varsinkin sellaset jutut mitä teidän omissa autoissa ei ole..! 
|


Ei ole?
No, ei ole esim. 38" renkaita, mutta tuon esityksen läpimenon jälkeen sentään 35"
laillisesti.. Ilman poikkeuslupaa.
Toki olisi mukava saada Capriceenkin luvat asialliselle nykymoottorille, mutta niistä ei löydy millään niin surkeita tehoja/vääntöä, että menisivät läpi..
Jos hingutaan kuuta taivaalta, niin voipa olla ettei järkevästi perusteltavissakaan olevat muutokset esitykseen mene läpi.
Nuo rengasmuutokset olisi hyvä saada kytkettyä akseleiden kestoon. En epäilisi hetkeäkään esim mun Suburbanin kohdalla, jos etuakselina olisi Danan 60, mutta tuolla alkuperäisellä risukeulalla tunnetusti heikko paikka on pyöränlaakeri. Typerä "Unit Bearing", joka pettää joka tapauksessa. Eikä nuo isommat pyörylät alla ainakaan jatka sen kestoikää.

Vanhoissa naparakenteissa käytetyt erilliset kartiorullalaakerit reilulla laakerivälillä on merkittävästi kestävämpi ratkaisu.
Eipä vaan taida onnistua esitykseen sisällyttää akselistotyypin muutosta risukeulasta jäykkään. Trafin käsityksen mukaan mennään silloin huonompaan suuntaan...
Autojahan rakennetaan niillä rahkeilla mitä kullekin on suotu, eikä ne valitettavasti aina suinkaan ole riittävät edes turvallisiin ratkaisuihin. Siltä pohjalta ajateltuna ei niin hirveitä vapauksia rakentelijoille ehkä haluta antaa.
Vaatii aikalailla pelisilmää katsastajalta, että tunnistaa vaikka kylmän sauman kunnolla poltetusta, jos rakenteet on vielä paskaisia..
Jonkinmoista asiaan perehtymistä omaavalle ei räikeimpiä katsastuksessa kelvanneita virityksiä voisi tarjota ollenkaan.