Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.03.2015, 10:31
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
joskus automaatti vs manuaali eroa ihmeteltiin mäessä vauhtia sai otettua alle10m sitten oli porras josta manuaali autolla sai juuri hyvän vauhdin ja Jouni jeepillä ei ,koska laatikko luistaa ekat 5m ja sitten pitää.
ainakin jos heti pitää saada maksimi pyörintä nii ei onnistu vakio jeepin automaatilla ,tuossa varmaan auttaisi että automaatissakin olisi esim. tupla jakolaatikko saisi kierrokset korkeammaksi jolloin laatikko ei luista lähdossä. laatikon lämmöissäkin ei olisiongelmia kun loota ei luista koko ajan. eli ennemmin laittaisin vielä pienempää välitystä esim. 2x jakolaatikko kuin turbiinin pitokohtaa muuttaisin.
Hehe, just eilen katselin tuota videota ja ihmettelin että mitä kummaa siinä touhusin. Näytti ihan siltä kun olisin ekaa kertaa maastoautolla ajanut ja hölläsin kaasun aina väärässä kohdassa. Lisäksi automaatti vaihteli vaihteita holtittomasti aina väärään aikaan. Tuolloin Jeeppi olikin minulle uusi auto, ja akseleissa oli vielä pitkät vakiovälitykset. Sen jälkeen on tullut testattua erilaisia jakiksen ja perien välityksiä, ja olen samaa mieltä että välitykset kannattaa mitoittaa oikein. Turbiinia en ole vaihdellut isommalle stall speedille, joten en osaa sanoa kuinka se oikeasti vaikuttaisi ajamiseen.

Tuolla tuota Jeepin "etenemistä" Mudventures 2010:ltä -> https://www.youtube.com/watch?v=6T5v...utu.be&t=1m52s Täytyy käydä joku kerta ottamassa revanssi tuosta juurakkomäestä, ei se voi mikään paha paikka olla.
Vastaa lainaten