Dodiin vihdoinkin saatiin vietyä patrolli rullille ja tässä oisi hiukan kertomusta tapahtumien kulusta. Eli aamulla lähin hakemaan autoa appiukon pihasta. No akunhan se oli purkanut, mutta hiukan virtaa ja päästiin lähtemään. Siinä kuunnellessani suomipoppia yhtä-äkkiä oli koko Sörnäisten rantatia täynnä poliiseja. Ohjasivat liikennettä joka kaistalla ja ihmettelin mikä meno oikein oli. Pian selvisi kun minut käskettiin ajaa yhden maijan luokse parkkiin, että ottavat kaikki verovelkaiset ja katsastamattomat kiinni tehovalvonnassa. Eipä siinä kun esitti siirtokilpipaperit ja vakuutukset. Olin melkein ainut suomea ilman korostusta puhuva poliisin asiakas sillä hetkellä. Poliisi tuumasi, kaikki ok ja että komee härpäke ja turvallista matkaa

Siitä sitten koululle dynotusta varten ja nakattiin kottero rullille. Ekan veto ja hallissa hais palanu kumi, kun alko nakit palaa rullille. Naureskeltiin siinä, että pitääpä vetästä koukusta veto kohti lattiaa, kun muuten menee koko homma ihan kumin poltoksi. Seuraavan vedon jälkeen soi maikalla puhelin ja siellä oli hämen oma vaimonsa, joka on opettajana meidän koulussa ja jolla oli ollut tunti autolabran yläkerrassa. Oli kuulemma hiukan kitkerä haju heidän luokassaan ja pitänyt jättää tunti kesken. Kyseli kovin mitä hlvt me siellä oikein duunataan

Todettiin siinä sitten, josko laitettas haitariputken pätkä suoraan pakoputken päästä imurille, niin että kaikki pakokaasu menee imurille. Saatiin putki kiinni nippareilla ja eikun laulattamaan. Tällä kertaa oli sitkosaineet renkaisiin jo levitetty. Sama virsi taas. Toinen veto heti perään ja toivottiin jos nyt pitäs kun alkaa nakit olla aika pehmeät. Eihän se onnistunut ja letku joka oli ollut kiinni pakoputkessa oli hävinny

Äkkiä pakokaasuimuri kiinni ja ihmettelemään, mistäs se letku nyt löytys. Kuitenkin sen 20 metriä on noita pakokaasuimurin putkia tuolla hallissa. Siitä sitten vaan tikkaille ja aina huoltoluukuista tutkimaan missä se haitariletku oli menossa. Lopulta löytyi yhen sulkuläpän välistä kun aikamme purettiin. Uusi yritys ja letku lemmarilla pakoputkeen kiinni ja hihna letkun ympärille, että ei toistamiseen mene imuriin. Pari kertaa kokeiltiin vielä kirimällä autoa tonttiin ja lisäämällä pitoainetta renkaisiin, mutta kun alko renkaat pitää niin kytkin anto periksi lopussaan. Eli huiput jäi ottamatta. Sitten alettiin miettiä katsastus tehoja. Eka väännettii syöttöruuvia niin pienelle, että ei auto pysyny enää omin voimin käynnissä ja alettiin kokeilemaan uudestaan. No ei vieläkään minkäänlaisia tuloksia, vaan renkaat palo rullille joka kerta. Maikalla alko olla siinä sitten hiukan kiire. Totesi, että otetaan 5 vaihteella noi tulokset ja sillä siisti. Eka veto 5 silmässä ja saatiin dyno jo kartalle, 180hp 4000rpm. Siitä sitten vaan syöttöjä pienemmälle ja uutta vetoa. Sitten kun alko siin 155hp kohalla iskeä epätoivo, että eihän tätä stna saa niin pienelle, niin päätettiin sitten ajaa dyno vain 4000rpm ja höllätä sen jälkeen. Auto kuitenkin kiertää sen hiukan vajaa 6000rpm tällä hetkellä. Saatiin lopussaan noi laput, mitkä on tuossa liitteenä. Kai niistä nyt sen verran selkoa saa, että inssille kelpaa. Auton kun jätti dynon jälkeen koulun parkkiin, niin oli siinä kaikenmaailman töllistelijää koko loppupäivän ympärillä