Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke
ei ainakaan minun tietääkseni. ja tuossa on eessäkin kitkalukko
|
on niin harvinainen kun ei ole tehtykkään ,että paljon se maksaa se etuperä . ja avoimen saa tilalle.
ja lukko perustuu laki tekstiin on myös kaikissa Suomeen maahan tuoduissa toyotissa 1983 ja uudemmissa
1. M1-luokan auto ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan auto katsotaan maastoautoksi (M1G- ja N1G-luokka), jos:
a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;
b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
c) sen laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia; ja
d) se täyttää vähintään viisi seuraavista kuudesta ehdosta:
i) lähestymiskulma on vähintään 25°;
ii) jättökulma on vähintään 20°;
iii) ylityskulma on vähintään 20°;
iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm;
v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm; ja
vi) maavara akselien välillä on vähintään 200 mm.