Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw
Hain kierroslukumittaria KC:hen...
Mittarin valinnassa oli kaksi ehtoa:
Signaaliliitin laturin W-liittimeen ja mittarin asennussyvyys sai olla vain 35mm jotta mahtuisi alkuperäisen kellon paikalle
Löysin lopulta AG:n 65mm mittarin, dieselversiona.
Mittari vaihtovalolla ja kahdella säädöllä takaosassa.
Tein laserilla uuden liimattavan näyton kellon näytölle, eli maximi näyttö 6000 kierrosta, malli bensaversiosta.
Sitten irrotin laturin ja juotin yhdelle käämille sen W-liitännän.
Seuraavaksi laturi paikalleen ja johdot kiinni sekä uusi W-liitinjohdon vedin mittariston taakse.
Auto käyntiin ja säädin kierrosluvun mittarin takaa kokeilemalla sopivaksi uudelle mittaritaululle, otin säädön noin 3000 kierroksen kohdalle laserlainamittarilla.
Irrotin kellon ja liimasin kellotaulun päälle uuden tekemäni näytön.
Purin uuden kierroslukumittarin kotelosta ja varoin samalla muuttamasta säätöjä ym. Porasin uuteen tauluun tarvittavat reiät uuden mittarin taulukiinnityksen ruuvien kohdalle ja poistin alaosasta tarvittavat kohdat vaihtovalon ja sen säätimen kohdalta. Säätimen katkaisin myös dremelillä noin 1cm mittaiseksi. Asensin uuden mittaritaulun entisen päälle kierroslukumittariin.
Mittari istui nyt suoraa paikalleen entiseen mittaristoon ja liitin johdot + ja - sekä W-liittimeen.
Mittaristo paikalleen ja toimii.
Takuuhan ei ole voimassa enää kun mittari on purettu, muttei haitanne.
ps. Jyrdeniltä sain alkuperäisen mittariston jossa oli Nissanin kiekkamittari paikallaan ja nyt istutin sen alkuperäisen taulun tuohonmittaristoon...
|
Jooo... Ei tuos mittarissa ennään takuuta oo.
Ja mun tontiltahan on löytynyt vaikka mitä sinne suuntaan ennemminkin, ja onhan noit riittänyt muuallekin jakaa. Ja edelleen löytyy, että ei oo ihan kaikkia ehditty kadotella.