Tuossa omassa tapauksessa on siis tarkoitus tosiaan vetää 1 plussajohto per akku.
Tämä siksi, kun matka on aika pitkä, ja siellä keulilla olisi tarkoitus olla semmoinen vinssi vara. Maa sitten tosiaankin mahdollisimman lyhkäisellä pätkällä koriin.
Mutta tämä sulakeasia. Perjaatteessa sulake olisi aina hyvä olla, mutta tuolla netin syövereissä väitetään esimerkiksi seuraavaa:
" ei mene katsastuksesta läpi ilman sulaketta "
" mikään sulake ei kestä startin virtoja "
" tehtaalta lähtiessä kaikissa autoissa on pääsulake ennen starttia " ( ei muuten varmasti pidä paikkaansa

)
Tämmöiset aiheutti kyllä vähän yön pimeinä tunteina, niitä niinsanottuja villejä pohdintoja aiheesta. Mutta tässä tulin siihen tulokseen, että perjaatteessa, jos laitan sinne sellaiset sulakkeet, mitkä sitten kestää sitä starttailua ja vinssailua 30 asteen pakkasessa, niin mahtaakohan semmoinen sitten enää paukkua vaikka vähän katkennut johdin raastaisi runkoon.
Tietysti 2 x 300A sulake vois jotain jo vähän kestääkkin, mutta sitten johtimen katketessa sulake ei ole enää kuin sen 300 A. Silloin sen on tietysti tarkoituskin palaa.