Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Noin niinkuin oman oikeusturvan, ja eritoten muiden kanssaoffaajien kannalta ainakin itse olen vahvasti sitä mieltä, että on kulkupeli kilvetön tai ei, niin sellainen vakuutus kannattaa olla ajaessa voimassa mikä kattaa vähintään toisen osapuolen vahingot. Voi käydä yllättävän kalliiksi, jos lipsahtaa auto eri suuntaan kuin mihin itse haluat mennä..
|
tää vaatii kohta varmaan oman topicin..... autohan luiskahtaa useinkin erisuuntaan mihin on tarkoitus. mutta mikä on ns. katsojan oma vastuu. välillä ajotapahtumissa riesaksi asti "yleisöä" jotka itse vääntäytyy vammautumista uhmaten jopa todennäköiselle ajolinjalle, puhumattakaan niistä yllättävistä suunnanmuutoksista!!!!
yleensä alusta on aina liukas ja epätasainen josta pitäisi nanosekunnissa kyetä harppaamaan ryydloikalla karkuun, valitettavan usein tämä "yleisö" on myös päissään että vähäinenkin harkintakyky on menetetty. niin jotta hyppää siinä sitten karkuun holtottomasti kohti tulevaa kulkinetta jonka kuljettajaan ei saada kontaktia kesken hurmioituneen ajosuoritteen. lisäksi autojen jarrut ja kytkin saattaa olla sellaisessa soossissa että veto ei lopu vaikka yrittää ja jarrutkaan ei pidä. on monesti aika paha tällaisista on mennä autokuskia syyttämään kun lajin olemukseen ja haasteellisuuten kuuluu ennalta-arvaamattomuus! mun oikeustajulla on lähes aina sivustaseuraajan oma syy jos jää alle.
ihmeen vähän onnettomuuksia on onneksi sattunut, tai ainakaan tietooni ei ole sellaisia tullut. vai eikö niistä puhuta mitään jos on sattunutkin?
mutta tämän topicin aloittajalle: offroad on äärimmäisen typerää ja turhaa, melko vaikea kuvitella mitään yhtä tyhmää harrastusta!! eli rohkeasti mukaan, täällä päin en tiedä ketään jätetyn metsään jos on tullut mukaan. yleensä sekaan mahtuu ja apuja saa jos on ongelmia.