Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zeus82
Bleedillä ohjaan kalvon paineitta tai ainakin yritän... ilmeisesti olen nyt kääntänyt nipan vaikka ei pitänyt koska on tuo bleedi, ahtimessahan ei ole hukkaporttia. Jos saisi ne paineet nouseen sinne 1.5bar.
Olen koitellu kysellä kuinka paljon paineita porukka on uskaltanut pitää 2h koneessa ja onko jollain tullut "raja" vastaan!!! Esim: koneen hajoamisella 
|
Siis oletko Vakioon hj-60 2H-koneseen laittanut turbon, ja tukkinut toisen "kaasuläpältä" lähtevän letkun, joka menee syöttöpumpulle?
Siis k.o koneen pumppua ohjataan paine-erolla, joka muodostuu tuon "kaasuläpän" yli. siis jos kone vakiona imee liikaa ilmaa kaasuläpän asentoon verrattuna, niin pudottaa syöttöä, ja päinvastoin. Noita kaasuläpän alla/päällä olevia nippoja käännellään, mutta en muista miten, mutta pelkkä jalkatilaan hengittävä kuristusventtiili ei mielestäni kuulu tähän, vaan ahtopaineen kellon huijaamiseen. -> ota k.o viritys pois, ja säädä pumpua hyvin maltilla, että saat toimimaan oikein. sitten lisää paukkua saa tarvittaessa "vippaskonsteilla"....
mutta tosiaankin pakopaineet hajottaa tuon kannen, toki kestää paljon paremmin, jos muistaa että kylmää konetta ei kengitä, ja kuumaa ei sammuta, ja että termostaatti on mimenomaan se alkuperäinen varaosa...
toki jäähdytys yleensäkkin pitää olla kunnossa...