Näytä yksittäinen viesti
  #159  
Vanha 24.01.2015, 21:33
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Vähän oli sellanen laiskan olonen tallipäivä, mutta jotain sai kuitenkin puuhattua.

Ensin tankin ja mittarianturin kimppuun, kisakuutio auki ja tadaa... peltilaatikon pohjalla on tehtaan jäljiltä kaksi pahvia
tukemassa tankkia Luulis että kun nuo kastuu niin laatikko ruostuu puhki...? Aika ihmeellinen tehtaan viritelmä.

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_40_07_Pro.jpg
Views:	314
Size:	54,1 Kt
ID:	56642Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_40_03_Pro.jpg
Views:	327
Size:	50,9 Kt
ID:	56643

No ei muuta kuin ensin nurkkien poistoreiät isommaks poralla, sitten massaa kilikali pullosta laatikkoon ja lopuksi pahvien
tilalle varastosta löytynyttä kumimattoa. Jokos tuo nyt kestäs paremmin kuin tehtaan jäljiltä.

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_46_46_Pro.jpg
Views:	272
Size:	45,5 Kt
ID:	56644Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_46_51_Pro.jpg
Views:	271
Size:	48,8 Kt
ID:	56645

Anturia varten ensin ohjarireikä peltikuoren, sen alle sujautetun teräslevyn ja muovitankin läpi. Sitten isompi rasiapora ja
peltiin reikä, alla oli suojana tuo teräslevy ettei muoviin tuu reikää tässä vaiheessa. Sitten kun pellistä läpi, pienempi rasiapora
käyttöön ja muovitankkiin reikä. Sitten tarvi enää pultinreiät ja tekasta tankin sisäpuolelle tukirengas pellistä. Bensan kestävää
tiivisteliimaa väliin ja tiivisteineen anturi paikoilleen. Yhden pultin jätin pitemmäs että saa helposti maapiuhan anturin
runkoon kiinni. Ihan ok asennus tuli minusta ja nyt Jeepin alkuperäinen bensamittari pitäs pelittää kuten vakionakin.

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_54_22_Pro.jpg
Views:	259
Size:	47,4 Kt
ID:	56646Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_54_44_Pro.jpg
Views:	249
Size:	75,8 Kt
ID:	56647Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_59_08_Pro.jpg
Views:	241
Size:	75,6 Kt
ID:	56648Click image for larger version

Name:	WP_20150124_11_59_19_Pro.jpg
Views:	241
Size:	81,0 Kt
ID:	56649Click image for larger version

Name:	WP_20150124_12_03_11_Pro.jpg
Views:	241
Size:	46,5 Kt
ID:	56650Click image for larger version

Name:	WP_20150124_12_31_34_Pro.jpg
Views:	247
Size:	56,2 Kt
ID:	56651Click image for larger version

Name:	WP_20150124_13_18_56_Pro.jpg
Views:	242
Size:	59,6 Kt
ID:	56652

Ei muuta kuin tankki kasaan ja paikoilleen. Vuorossa oli sitten polttoainelinjan teko tankilta moottorille. 8mm kupariputkeen
piti tekasta pää jarruputkivermeillä ja vääntää 90 asteen mutka sopivaan paikkaan. Sitten putken ujutus rungon
sisään koneelta päin ja putki kiinni bensapumpun letkuun. Tankin päähän sopivat letkut ja supparit + suodatin
ennen kuin letku liitetty kupariin. Nyt puuttus enää tuon putken kiinnitys runkoon ja letkujen tukeminen etteivät
pääse heilumaan. Pittää kattoa joskos ne putket ja letkut kiinnittäs vaikka näillä:
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ristin-869010/

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_15_42_33_Pro.jpg
Views:	263
Size:	47,2 Kt
ID:	56653Click image for larger version

Name:	WP_20150124_15_42_46_Pro.jpg
Views:	250
Size:	59,7 Kt
ID:	56654Click image for larger version

Name:	WP_20150124_15_42_51_Pro.jpg
Views:	246
Size:	78,0 Kt
ID:	56655

Lopuksi piti vielä pakoputkelle suunnitella ja väköstää kiinnikkeet eli joustosta taaksepäin tekasin kumityynyillä tuennan
noinkin yksinkertaisesti ja keulan putken tuin kytkinkoppaan tuollasella taas hieman taiteellisemmalla viritelmällä

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_20_06_38_Pro.jpg
Views:	338
Size:	68,4 Kt
ID:	56656Click image for larger version

Name:	WP_20150124_20_06_53_Pro.jpg
Views:	293
Size:	54,9 Kt
ID:	56657Click image for larger version

Name:	WP_20150124_20_07_04_Pro.jpg
Views:	283
Size:	60,9 Kt
ID:	56658Click image for larger version

Name:	WP_20150124_20_07_10_Pro.jpg
Views:	275
Size:	56,2 Kt
ID:	56659Click image for larger version

Name:	WP_20150124_20_07_22_Pro.jpg
Views:	270
Size:	67,8 Kt
ID:	56660

Enää tarttee jossain vaiheessa purkaa pakari pois, hitsata kiinnikkeet loppuun ja maalia päälle ja tuokin alkas oleen valmis.

Jos sitä huomenna kattelis tuota vinssin niveltä ja vaikka jarruletkuja ja putkia touhuais...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten