Vähän oli sellanen laiskan olonen tallipäivä, mutta jotain sai kuitenkin puuhattua.
Ensin tankin ja mittarianturin kimppuun, kisakuutio auki ja tadaa... peltilaatikon pohjalla on tehtaan jäljiltä kaksi pahvia
tukemassa tankkia

Luulis että kun nuo kastuu niin laatikko ruostuu puhki...? Aika ihmeellinen tehtaan viritelmä.

No ei muuta kuin ensin nurkkien poistoreiät isommaks poralla, sitten massaa kilikali pullosta laatikkoon ja lopuksi pahvien
tilalle varastosta löytynyttä kumimattoa. Jokos tuo nyt kestäs paremmin kuin tehtaan jäljiltä.

Anturia varten ensin ohjarireikä peltikuoren, sen alle sujautetun teräslevyn ja muovitankin läpi. Sitten isompi rasiapora ja
peltiin reikä, alla oli suojana tuo teräslevy ettei muoviin tuu reikää tässä vaiheessa. Sitten kun pellistä läpi, pienempi rasiapora
käyttöön ja muovitankkiin reikä. Sitten tarvi enää pultinreiät ja tekasta tankin sisäpuolelle tukirengas pellistä. Bensan kestävää
tiivisteliimaa väliin ja tiivisteineen anturi paikoilleen. Yhden pultin jätin pitemmäs että saa helposti maapiuhan anturin
runkoon kiinni. Ihan ok asennus tuli minusta ja nyt Jeepin alkuperäinen bensamittari pitäs pelittää kuten vakionakin.






Ei muuta kuin tankki kasaan ja paikoilleen. Vuorossa oli sitten polttoainelinjan teko tankilta moottorille. 8mm kupariputkeen
piti tekasta pää jarruputkivermeillä ja vääntää 90 asteen mutka sopivaan paikkaan. Sitten putken ujutus rungon
sisään koneelta päin ja putki kiinni bensapumpun letkuun. Tankin päähän sopivat letkut ja supparit + suodatin
ennen kuin letku liitetty kupariin. Nyt puuttus enää tuon putken kiinnitys runkoon ja letkujen tukeminen etteivät
pääse heilumaan. Pittää kattoa joskos ne putket ja letkut kiinnittäs vaikka näillä:
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ristin-869010/


Lopuksi piti vielä pakoputkelle suunnitella ja väköstää kiinnikkeet eli joustosta taaksepäin tekasin kumityynyillä tuennan
noinkin yksinkertaisesti ja keulan putken tuin kytkinkoppaan tuollasella taas hieman taiteellisemmalla viritelmällä




Enää tarttee jossain vaiheessa purkaa pakari pois, hitsata kiinnikkeet loppuun ja maalia päälle ja tuokin alkas oleen valmis.
Jos sitä huomenna kattelis tuota vinssin niveltä ja vaikka jarruletkuja ja putkia touhuais...