Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.01.2015, 15:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ääh.. kuten aiemminkin on puhe ollut, menee ajamisesta ilo jos pitää sen mukaan alkaa valita ajopaikkoja että kestääkö akselit vai ei Ajopaikat määrittelee maavara, jos paikat ei kestä niin niitä vahvistetaan sen mukaan Mulla on kaikki etuakselin porsimiset tapahtuneet max. 2000rpm, yleensä allekin. Ei tuo D30 kestä edes tasaista vääntöä
Hei sullon ISOlohko - vaikka sekin kyllä on pikkulohko vanhan koulukunnan mukaan - jossa reilusti enemmän nimenomaan alavääntöä kuin pikkukasissa. Kyllä mulla kesti D30 ihan hyvin 33" gummeja lukottomana 5,2:lla. Ja sullahan on 4,56 välitys tjsp.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei XJ:ssä voi olla mitään eroa kääntyvyyden kanssa, kun kaikki etupään osat tukivarsia, vakaajaa, yms. myöten on millilleen samassa paikassa kuin ZJ:ssäkin. Vanne- ja tukivarsivalinnoista se kääntyvyys on kiinni sekä XJ:ssä että ZJ:ssä. Kummassakaan minulla ei ole ollut ongelmaa sen kanssa että osuisi renkaat tukivarsiin tai vakaajaan, vaikka on ollut 35 x 12.50 kokoinenkin rengas alla.
XJ:ssä on paaaljon isommat pyöräaukot edessä, joten siinä ei renkaat ota läheskään yhtä helposti kiinni pelteihin kuin ZJ:ssä ET-20 vanteilla.