No joo onhan nuita romuja vuosien varrella siunaantunut nurkkiin ja aina välillä sitä on tallissakin asuttu. Pitää yrittää päivitellä juttuja tänne nettiin kun kerkiää. Tuosta Bj:stä velipoika on joskus jotakin tarinan tynkää kirjottanut 4x4 lehteen, mutta voishan siitä tieten tännekin jotakin raapustaa.
No elokuun alkupuolella alkoi hommat olemaan sen verran hyvällä mallilla, joten konttorilla käyntiä piti alkaa suunnittelemaan. Netistä tulostelin tarvittavat paperit joita katsastuksessa tarvitsi ja sitten vielä hommasin siirtokilvet yheksi päiväksi testiajelua varten. Parisataa kilometriä tuli ajettua testiä ja kaikki tuntui pelaavan. Katsatuskonttorilla tuli käytyä elokuun puolessa välissä ja melkein kahden tunnin jännäämisen jälkeen HoJo sai kilvet ilman moitteita. Ja voi pojat sitä fiilistä, kun autolla pääsi ajelemaan kaiken sen rassaamisen jälkeen. Hymy oli kyllä herkässä.
Ulkokuorelle en alkanut tekemään tässä vaiheessa mitään, koska tekninen päivitys oli tällä kertaa ykkös sijalla. Ja moni kyllä on kehunut auton patinoitunutta ulkonäköä. Jossakin vaiheessa se tieten pitää maaliakin lutrata pintaan, mutta se on sitten joskus. Mittarikin pyörähti nollille katsatus reissulla joten sitähän ajaa melkein niinku uudella autolla.
Ajettavuushan autossa on melko hyvä. Rattia ei tarvitse puristaa rystyset valkoisena vaan auto kulkee suorassa ilman suurempia vetelyjä. Hiukanhan nuo leviät rattaat haeskelee urissa, mutta sehän kuuluu asiaan. Moottori ja loota pelaavat hienosti. Joskus sitä vois pukata viitosenkin pirttiin, mutta ei tuo nelosella ajelu tunnu ollenkaan pahalta. Alkuun takapään jousitus tuntui pompottavan tyhjällä kuormalla, mutta kyllä se siitä on ajamalla hiukan pehmennyt ihan siedettäväksi. Ikkunoiden huuruuntuminen on pienoinen ongelma koska sivulaseille ei ole ilmasuuttimia, mutta tähänkin pulmaan on ideoita päässä. Hyttikin lämpiää ihan kivasti vaikka ulkona olisi enemmänkin pakkasta, mutta eihän tällä kuitenkaan talvella ilman toppatakkia tule ajettua. Kunhan vain ikkunoista hiukan läpi näkee niin se riittää. Omamassa otteessa on 2050 kg ja konttorin puntari näytti 30 kg enemmän joten painokin on pysynyt kurissa. Kantavuutta autossa on melkein tuhat kiloa ja jarrukärryn painoa saa olla vain 2000 kg. No eipä minulta sitä pikku eetä löytyiskään.
|